piac
A személyautó márkák versenyében toronymagasan vezet a Toyota (10 313 személyautó, 9,27 százalékos javulás 2021-hez képest), a japán márka piaci részesedése 12,02 százalék, az áprilisban még első Suzuki a második (8967 személyautó, 36,45 százalékos gyengülés), szorosan követve a Volkswagen (8115 személyautó, 42,17 százalékos növekedés), negyedik a korábban dobogós Ford (6874 autó, 12,98 százalékos mínusz). Ötödik a Kia (6452 autó, 8,93 százalék romlás), hatodik a Dacia (5395 személyautó, 10,59 százalék mínusz). Jól tartja magát a magyar piacon az Opel (3582 személyautó, 44,44 százalékos növekedés), jól megy a Ssangyongnak (1431 autó, 91,31 százalékos ugrás), a Teslának (339 autó, 959,38 százalékos elrugaszkodás), a Cuprának (228 autó, 192,31 százalék javulás), a DS-nek (72 autó, 75,61 százalék gyarapodás), a Dongfengnek (29 autó, 2800 százalék plusz), a Ferrarinak (29 autó, 31,82 százalékos plusz), a Bentley-nek (18 autó, 100 százalék felívelés), az Aston Martinnak (15 autó, 275 százalékos emelkedés), a Maseratinak (11 autó, 120 százalék plusz), az Alpine-nak (8 kocsi, 300 százalék plusz) és a Lotusnak (2 autó, 100 százalék megugrás).
Gyengén teljesít idén Magyarországon a Fiat (-49,58 százalék, 2459 személyautó), a Nissan (-32,16 százalék, 1331 autó), a Seat (-30,71 százalék, 749 autó), a Jeep (-81,90 százalék, 447 autó), a Land Rover (-40,75 százalék, 157 autó), elmaradnak a várakozástól a Jaguar értékesítési számai (-35,29 százalék, 55 autó) és a Lamborghini sem remekel (-66,67 százalék, 2 autó).
A magyar személyautó-piacon 2022 első kilenc hónapjában az alsó-középkategória volt a legnépszerűbb (24,43 százalék részesedéssel), bestseller modell az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas Suzuki S-Cross 5038 autóval), a B kategóriás SUV-ok a második helyet foglalják el (20,93 százalék részesedéssel) (bestseller a Suzuki Vitara 3139 autóval), ezután jönnek a C SUV-k (16,16 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Toyota RAV4 modell (1631 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (1020 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (887 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (1612 autó), a minik között a Fiat 500 (1710 autó) az első, a nagyautók között vezet BMW 5/Touring/M5 (276 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (107 autó), a luxusautók között nagyon megy a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach (302 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (354 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Skoda Kodiaq (659 autó), az E kategóriás SUV-ok között a BMW X5/M (666 autó), az F kategóriás prémium szabadidő-autók között pedig a Mercedes-Benz G/AMG (169 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (1433 jármű), a kisáruszállítók közt a Suzuki Jimny (441 autó), a kishaszonjárművek között a Fiat Doblo Cargo (342 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2021 díjat nyerő Ford Ranger (1358 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1615 jármű).
2022 eddig eltelt időszakában sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin Speedster, két Rolls-Royce Ghost, egy Rolls-Royce Phantom, egy Lamborghini Urus, egy Lamborghini Aventador, egy Maserati Quattroporte, egy Toyota Mirai, két Aston Martin DB11, két Ferrari F8 Tributo, két Ferrari 812 GTS, két Ferrari F171, két Lotus Exige, két Jaguar F-Type, három Bentley Flying Spur, két Aston Martin DBS, két Ferrari F8 Spider, három Nissan GT-R, három Aston Martin Vantage, hat Ferrari Portofino, négy Range Rover Sport, öt Rolls-Royce Cullinan, hat Audi RS 7 Sportback, nyolc Lexus LS500h, hét Ferrari SF90, nyolc Ferrari Roma, hét Aston Martin DBX, nyolc Alpine A110, hét Bentley Bentayga, nyolc Bentley Continental, 11 Audi S8, kilenc Lexus LC500, tíz BMW X7 M, 16 Mercedes-Benz EQS AMG, 26 Mercedes-Benz GLS Maybach, 19 Audi e-tron GT, 22 Porsche Panamera, 22 Mercedes-Benz SL AMG, 22 Audi RS 6 Avant, 29 Audi SQ8/RSQ8, 41 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, 36 Porsche Taycan, 43 BMW M5, 53 Porsche 911, 84 Porsche Cayenne, 100 Mercedes AMG GT, 115 Mercedes-Benz G-osztály AMG.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (kb. 95 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 4120-eat, 24 százalékos növekedés). Jelentősen visszaesett a buszértékesítés, 270 ilyen járművet – ezek fele hazai gyártmány - vettek január és október között Magyarországon (67,6 százalékos visszaesés).
Top 100 új autó Magyarországon 2022-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-IX. hónap)
69.Toyota Proace City Verso 354
(forrás: Datahouse)