elektromos mobilitás
A tanulmány végkövetkeztetését a következőképpen lehet összefoglalni: az akkumulátorral működő mobilitás jelentős hatással lesz a munkavállalókra, de magában hordozza a nagyarányú fejlődés lehetőségét is, amit viszont csak "hatalmas átképzési kampánnyal" lehetséges.
A tanulmány szerint - amelyet az autóipar 46 érintett vállalata rendelt meg - a gyártóknak több évre van szükségük ahhoz, hogy leküzdjék a járvány okozta válságot, és visszatérjenek a koronavírus előtti szintre. Ehhez az általános foglalkoztatásnak lényegében stabilnak kell maradnia. Az elemzés szerint nem várható nagy földindulás az 5,7 millió, közvetlenül az ipari tevékenységekhez kapcsolódó munkahely esetében. Ami változni fog, az a "hogyan". Az elektromosságra való átállás ugyanis "alapvető és hatalmas méretű szerkezeti változásokat" eredményez majd.
A következő évtizedben várhatóan 5%-kal csökken a nagy autógyártó cégeknél és a hagyományos technológiákra összpontosító beszállítóknál közvetlen foglalkoztatottak száma. Ezzel párhuzamosan az elektromos átállásban érintett ágazatokban, például a villamos iparban vagy az akkumulátorgyártásban dolgozók létszáma 34%-kal nő.
Emellett az elektromos járművek gyártása lesz a fő mozgatórugója az autóipari ökoszisztémán belüli munkahelyteremtésnek, várhatóan több mint 580 000 új álláshellyel.
További 40 ezer munkahelyet teremtenek azok az infrastrukturális beruházások, melyek az energiatermeléshez és elosztáshoz kapcsolódnak.
2030 -ig 2,8 millió alkalmazottat kell felvenni, míg további 2,4 milliónak meg kell változtatnia az eddigi munkaprofilját. Különösen sürgős 1,6 millió munkavállaló átképzése, hogy az új korszakban megtarthassák jelenlegi munkahelyeiket, további 610 ezernek pedig azért, hogy egyáltalán megmaradhassanak az autóiparban. Várhatóan 225 ezer munkavállalónak pedig anyagi-szakmai támogatást kell majd nyújtani, hogy új állásokat találjanak az autóiparon kívül.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!