Porsche 911

Tökéletesen felkészítve a kabriószezonra – az új Porsche 911 Cabriolet

2019.01.11.

A vadonatúj 911 Coupé változatának világpremierje után 6 héttel máris lehullt a lepel a Cabriolet modellekről. A nyitott 911 folytatja az ikonikus típus hosszú évtizedekre visszanyúló hagyományait: az első 911 Cabriolet prototípusa 1981 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon debütált.

Az ügyfelek és a modell rajongói azonnal beleszerettek a koncepcióba, a fokozott érdeklődés hatására pedig 1982-ben máris megkezdődött a sorozatgyártás – azóta a 911 kínálatának szerves részét képezi a nyitható tetejű kivitel. A 911 nyolcadik generációja 2018 utolsó heteiben debütált, az elsőként bemutatott Coupé után pedig a Cabriolet kivitel érkezésére sem kellett sokáig várni. A második modellváltozat természetesen megkapta a vadonatúj Coupé összes technológiai vívmányát, az egyik legfontosabb kabrió-specifikus újdonság pedig az új tetőhidraulika, amelynek köszönhetően a vászontető minden eddiginél gyorsabban nyitható és zárható.



Az új modell páratlanul harmonikus sziluettje csukott tetővel a Coupé vonalait idézi, ám minden irányból összetéveszthetetlenül 911 Cabriolet maradt. A teljesen automatikus vászonkupola természetesen fűthető üveg hátsó szélvédővel rendelkezik, a szerkezetet pedig a nagy sebességeknél is tökéletes formatartás érdekében magnézium elemek merevítik. A nyitás és a zárás akár menet közben, egészen 50 km/h-s sebességig lehetséges. Az áttervezett tetőhidraulika révén a művelet gyorsabb, mint valaha: mindössze 12 másodpercet vesz igénybe, az utasok számára pedig kiváló szélvédelmet és huzatmentes utasteret biztosít az elektromos szélterelő.





Az új 911 Cabriolet a Coupé modellekhez hasonlóan első ízben hátsókerékhajtású Carrera S és négykerékhajtású Carrera 4S változatban mutatkozott be. A meghajtásról mindkét esetben az áttervezett, 2.981 köbcentiméteres, két turbófeltöltő által lélegeztetett hathengeres boxermotor gondoskodik, amely 6.500/percnél immár 450 lóerő leadására képes, maximális, 530 Nm-es forgatónyomatéka pedig 2.300-5.000/perc között folyamatosan rendelkezésre áll. Az továbbfejlesztett üzemanyag-befecskendezés révén a mérnökök a nagyobb teljesítmény ellenére csökkenteni tudták a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, ezáltal javították a boxermotor hatékonyságát. A műszaki változtatások a turbófeltöltők és a töltőlevegő-hűtők elhelyezését, illetve kialakítását egyaránt érintették. Az erőátvitelről egy új fejlesztésű, immár 8-fokozatú PDK duplakuplungos váltómű gondoskodik. Az új Carrera S Cabriolet 3,9 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet (ami az opcionális Sport Chrono csomag rajtautomatika funkciójával 3,7 másodpercre csökken), végsebessége pedig 306 km/h, miközben az összkerékhajtású Carrera 4S ugyanezen adatai 3,8 másodperc (Sport Chrono csomaggal 3,6 másodperc) és 304 km/h.



Többek között a teljesen áttervezett motortartó bakoknak is köszönhetően az új Cabriolet modellek torziós merevségét is sikerült fokozniuk a tervezőknek. A menetdinamika tekintetében szintén fontos előrelépés, hogy az állítható lengéscsillapítású Porsche Active Suspension Management (PASM) sportfutómű első ízben elérhető a 911 Cabriolet-hez. A sportfutómű a széria futóműnél feszesebb és rövidebb rugókat és keményebb első-hátsó stabilizátorokat használ, továbbá a karosszéria 10 mm-es ültetést kap. A módosításoknak köszönhetően a 911 semlegesebben viselkedik, magasabb kanyarsebességekre képes és még nagyobb vezetési élményt ígér.



Az összetéveszthetetlen formaterv a 911 korábbi generációit idézi



Az új 911 Cabriolet modellek elődjeiknél szélesebb, magabiztosabb és erőteljesebb hatást keltenek. A tervezők minden eddiginél jobban kihangsúlyozták a kerékjáratokat, amelyekbe elöl 20, míg hátul 21 colos keréktárcsák kerültek. Az új generáció fontos hozománya, hogy mostantól a hátsókerékhajtású változatok is megkapják a hátul kiszélesített karosszériát, ami eddig csak a négykerékhajtású (továbbá a GTS) Carrera modellek kiváltsága volt. A hátsó nyomtáv összességében 44 mm-rel, az első pedig 45 mm-rel lett szélesebb. A formajegyek terén visszatért egy olyan megoldás, ami a korábbi generációs 911-eket idézi: a motorháztető az eddiginél hosszabban nyúlik előre, kissé ‚beleharapva‘ az első lökhárítóba. Ezáltal az orr-rész hosszabbnak tűnik, az összhatás pedig még dinamikusabb.



Hátulnézetből első pillantásra leginkább a szignifikáns mértékben szélesebb, változtatható állású hátsó légterelő, valamint az autó teljes szélességében végighúzódó elegáns fénycsík tűnhet fel, amely összeköti a karakteres, 3D-hatású, LED-es hátsó lámpákat. További lényeges újítás, hogy a frontrész és a farrész kivételével immár a teljes karosszéria alumíniumból készül.



Teljesen újratervezett, letisztult belső tér





A tervezők a 911 számára egy teljesen új, modern, mégis tökéletesen funkcionális, letisztult és lényegre törő utasteret rajzoltak. Az eredeti 911 belteréhez hasonlóan a vadonatúj generáció is két szárnyprofilt formázó vízszintes fő elemmel fedi le az utastér teljes szélességét. A műszercsoportban kéz a kézben összefonódnak a hagyományok a modern technológiával: a középen elhelyezett fordulatszámmérőt mindkét oldalról egy-egy keret nélküli, különálló kijelző veszi körül, rengeteg információval ellátva a járművezetőt. A Porsche Communication Management (PCM) legújabb generációjának egyszerűen és intuitív módon kezelhető, immár 10,9 col képátlójú központi érintőkijelzője szebb, mint valaha.



Szofisztikált asszisztens rendszerek fokozzák a kényelmet és a biztonságot



A Porsche a világon először egy eső-üzemmódot (ún. Wet Mode) is kínál az új 911 modellekhez, mégpedig szériában. Ez a funkció felismeri, amikor nedves az úttest és figyelmezteti a csúszósabb körülményekre a járművezetőt, aki egyetlen gombnyomással – vagy Sport Chrono csomag megrendelése esetén akár a kormánykerék üzemmód-kapcsolójáról is – aktiválhatja az eső-üzemmódot. Ekkor a központi rendszer a sportautó összes menetdinamikai és -biztonsági rendszerét ennek megfelelően hangolja át. A szintén szériában járó, kamera-alapú figyelmeztető és fékasszisztens felismeri az ütközésveszélyt úgy a gépjárművekkel, mint a gyalogosokkal és a kerékpárosokkal, szükség szerint pedig akár autonóm vészfékezést képes kivezérelni. A 911 Cabriolet modellekhez továbbá szériában jár a parkolást segítő rendszer és a tolatókamera is. Az opcionálisan elérhető biztonsági felszereltségek kínálatában többek között olyan tételeket találunk, mint például a hőkamerával dolgozó Night Vision Assist éjjellátó vagy az adaptív követési távolságtartó tempomat stop-and-go (teljesen megállni, majd automatikusan újra elindulni képes) és gyalogosvédelem funkcióval.



A vadonatúj 911 Cabriolet modelleket máris meg lehet rendelni a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben. A 911 Carrera S Cabriolet indulóára (széria PDK váltóval) szállítási költségek és regisztrációs adó nélkül bruttó 143.441 euró, az új 911 Carrera 4S Cabriolet alapára pedig 151.823 euró.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....
2024.05.05
A Nissan ikonikus családi SUV-ja újabb lépést tesz a vadonba az N-Trek változat bevezetésével,....
2024.05.05
A jegyárak emelésének oka egészen különleges.   ..
2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..