WRC
Andrea Adamo Hyundai-csapatfőnök elégedetten dörzsölhette a tenyerét péntek délelőtt, amikor négy gyorsasági után az ő autói foglalták el a Portugál-rali első három helyét. A január óta nem versenyző Dani Sordo három gyorsaságit is megnyerve magabiztosan állt az élen, igaz, nagyon segítette a spanyolt, hogy hátul volt a rajtsorrendben, ezért már letisztított pályákon száguldhatott. Délelőtt Ott Tänak volt a második 6,7, Thierry Neuville pedig a harmadik további 3,3 másodperces lemaradással.
A versenyzők a nap nagy részében a gumikat menedzselték: a lágy gumik nagyon jó tempót biztosítottak, de hamar elkoptak, ami kompromisszumokra kényszerítette a csapatokat.
Délután sok változás történt az eredményjelző tabellán, Tänak egy defekt ellenére is az élre állt, és a napot 6 másodperces előnnyel zárta. Dani Sordo elvesztette a vezetést, ugyanis az egyre jobban elkopó lágy gumikon megpördült, és közben a Hyundai-ok szokásos problémája is sújtotta, ugyanis az i20 WRC a motorja lefulladt az utolsó előtti Mortagua gyorsaságin (mint ahogy az elsőn is lefulladt).
Nála is sokkal rosszabbul járt Neuville, aki a rosszul felírt itiner miatt túl gyorsan próbált bevenni egy balkanyart, nekicsúszott a töltésnek és egy fának, amitől kitört az autója jobb hátsó futóműve. A belga megpróbálta megjavítani a Hyundait-t navigátorával, de nem jártak sikerrel, ezért csak büntetéssel indulhatnak újra szombatot. Mostantól a fő céljuk a Power Stage-en megszerezhető 5 bónusz pont lesz.
„Kemény napon vagyunk túl, sok minden történt, sok problémával kellett megküzdenünk. Már nagyon várom az esti pihenést a holnapi folytatás előtt. Reggel küzdöttem az autóval, de aztán délután jobb lett a helyzet” – nyilatkozta a 2019-es világbajnok Tänak.
A legjobb toyotás Elfyn Evans délelőtt nem érezte stabilnak az autóját a lágy Pirelliken, de délután a kemény gumikkal magára talált, és a Hyundai-ok problémáit kihasználva a második helyre jött fel, Sordo elé 3 másodperccel.
Kacuta Takamoto élete legjobb napját teljesítette, ugyanis a negyedik helyen zárt a megelőzve többek között hétszeres világbajnok csapattársát, Sébastien Ogiert is, aki elsőként rajtolva kénytelen volt takarítani a pályákat a többiek előtt, ezért csak ötödikként zárt.
Mögöttük a legfiatalabb toyotás, Kalle Rovanperä lett a hatodik, a fiatal finn a horvátországi kiesés után most óvatosabban vezetett. Délelőtt nagyon alulkormányzott volt az autója, de a nap közepén állítottak rajta, és utána szakaszt is tudott nyerni.
Az M-Sport versenyzők ezúttal sem tudtak beleszólni a Hyundai és a Toyota versenyébe, bár Gus Greensmith megszerezte első top3-as szakaszeredményeit. Később azonban defektet kapott, ami lebontotta a Fiesta bal hátulját, csapattársát, az élete első murvás WRC versenyét teljesítő Adrien Fourmaux-t szintén defekt és megpördülés is lassította.
Szombaton nyolc szakasz és 165 km száguldás vár a mezőnyre.
Eredmények az első nap végén:
1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) 1h22m35.0s
2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +6.0s
3 Dani Sordo/Borja Rozada (Hyundai i20 Coupe WRC) +9.0s
4 Takamoto Katsuta/Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) +15.4s
5 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +24.0s
6 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +28.9s
7 Gus Greensmith/Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) +1m02.3s
8 Adrien Fourmaux/Renaud Jamoul (Ford Fiesta WRC) +1m33.5s
9 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Volkswagen Polo GTI R5) +3m34.9s
10 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Volkswagen Polo GTI R5) +3m37.1s
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!