koronavírus
Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója a Handelsblatt lapnak adott interjúban "elengedhetetlen követelménynek" nevezte az uniós szén-dioxid-kibocsátási normák elérését, az autóeladási célok teljesítésénél is fontosabb feladatként jelölve meg. Az Opel 2017 nyarán került a francia PSA konszernhez. A márkát a piaci átlagnál súlyosabban érintette a koronavírus-válság, forgalma az idén több mint a felére csökkent, bár jórészt azért is, mert számos magas szén-dioxid-kibocsátású modellt töröltek a kínálatból.
A PSA technológiájával azonban egyre több elektromos modell jelenik meg az Opel kínálatában is. Lohscheller a nem eléggé nyereséges modellek feladásával indokolta a lapnak adott interjúban az értékesítési volumen visszaesését. - Kevesebb autót értékesítünk ugyan, de vevőink most többet fizetnek megvásárolt Opeljeikért. Az értékesítési átlagár megemelkedett - mondta. Az Opel nehéz helyzetben van ugyan, de a nyereségessége javul.
- Kisebb eladási szám mellett jobb eredményt tudunk felmutatni - tette hozzá. A vezérigazgató megerősítette a lapnak az Opel létszámcsökkentési tervét. Eszerint a jövő év végéig 2100 alkalmazottjától válik meg a vállalat önkéntes felmondáson alapuló program keretében. Megjegyezte azonban, hogy amennyiben önkéntes alapon nem sikerül a leépítési tervet teljesíteni, akkor a 2025-i felmondási védelem alá helyezett dolgozókról kötött megállapodás "felülvizsgálatára és újratárgyalására kényszerülhetnek".