buszlimuzin
A minibuszok Ázsia számos részén reneszánszukat élik, például csak Kínában 2023 első félévében közel félmillió nagy egyterűt adtak el. Most a Volvo az anyacég, a Geely támogatásával ezt a trendet használja ki azzal, hogy piacra dobja első minibuszát. Az EM90 névre keresztelt, tisztán elektromos hajtású modell több mint 720 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet, és kifejezetten a kínai vásárlóknak tervezték. Mivel az EM90 lényegében egy Zeekr 009 Volvo-ruhában, külső méreteik várhatóan alig különböznek. A testvérmodell 5.209 mm hosszú, 2.024 mm széles és 1.867 mm magas, tengelytávja pedig 3.205 mm.
Ez a Volvo által idén bemutatott harmadik teljesen elektromos modell az EX90 és az EX30 SUV-ok után. A buszlimuzin hátsókerék-meghajtással és 268 lóerős villanymotorral kerül forgalomba. Ez a hajtáslánc lehetővé teszi, hogy 8,3 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára, a végsebességet azonban nem árulták el. Nem erősítette meg a Volvo, hogy az EM90-et a Zeekr 009 összkerékhajtású, dupla motoros, 544 lóerős hajtásláncával is kínálni fogja-e. A 4,5 másodperces 0-100 km/h gyorsulási idővel büszkélkedő kínai csúcsmodell jelenleg a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású minibuszának számít.
A CATL által gyártott 116 kWh kapacitású akkumulátorral a Volvo állítása szerint az EM90 hatótávolsága a kínai CLTC vezetési ciklus szerint 738 km (WLTP szerint ez 10-20%-kal kisebb lenne). A hamarosan megjelenő EX90-hez hasonlóan az EM90 is kétirányú töltéssel van szerelve, ami lehetővé teszi, hogy akkumulátorát áramforrásként használja más elektromos autók töltésére vagy készülékek működtetésére.
Három üléssorral rendelkezik 2+2+2 elrendezésben, és úgy tervezték, hogy olyan fényűző legyen belül, mint egy kerekeken guruló mobil iroda. A legjobb a középső sorban ülni a rendkívül kényelmes, kapitány-stílusú ülésekben, amelyek nemcsak elektromos dönthetők, fűthetők és szellőztethetők, hanem összecsukható tálcákkal is fel vannak szerelve. A szórakozáshoz vagy üzleti videókonferenciákhoz a tetőből egy 15,6 hüvelykes képernyő hajlik le, amely támogatja a mobiltelefon képernyőjének kivetítését és a különböző alkalmazásokat is.
Az EM90 lehajtható képernyője csak egyike a sok multifunkciós kijelzőnek és intelligens felületnek, amelyek rendelkezésre állnak. A Volvo szerint egy kapcsoló megnyomásával vagy a hangasszisztenshez intézett szóbeli paranccsal könnyedén átalakítható a belső tér filmszínházzá, tárgyalóteremmé vagy hálószobává; a képernyők, az ülések, az ablakok, a légkondicionáló és a világítás beállítása mind-mind ennek megfelelően módosul. Kifejezetten minimalista a műszerfal, szinte csak egy digitális műszerfal-kijelzőt és egy jóval nagyobb, 15,4 hüvelykes, táblagépszerű központi érintőképernyőt találhatunk rajta, nagyon kevés fizikai gomb mellett.
Az új EM90 kizárólag a kínai piacon lesz kapható, a kiszállítások várhatóan hamarosan megkezdődnek. 818 000 jüanról indul az árlista, ami jelenlegi árfolyamon számolva körülbelül 40 millió forintnak felel meg.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!