Genfi Autószalon
A Genfi Autószalonon bemutatkozó OPC Extreme lesz minden idők leggyorsabb és legerősebb közúti engedéllyel rendelkező Opel Astrája. A kisszériás modellen normál OPC-hez képest sok alkatrészt, így a motorháztetőt, a tetőt, a kormánykereket, de még a felniket (!) is szénszálra cseréltek a tömegcsökkentés érdekében, csak a keréktárcsák darabján 5 kilogrammot nyertek. A sárvédők vékony alumíniumlemezből vannak, ami darabonként 1,4 kilogramm megtakarítás az acélhoz képest. Végül 100 kilogrammot sikerült lefaragni a tömegből, de az OPC Extreme még így is 1450 kilogrammot nyom a mérlegen.
A normál OPC-ből ismert kétliteres turbómotorban több mint 20 lóerőt találtak még a mérnökök, így 300 lóerő fölé ment a teljesítménye. Ekkora erőt nehéz lenne az első kerekeken az útra vinni, de ebben egy mechanikus, önzáró differenciálmű segíti az Astrát. A nagy teljesítményhez igazított Brembo fékrendszer elöl 370 mm átmérőjű tárcsákat kapott, amelyek 19 colos felnik mögött bújnak meg. Ahogy egy versenycélokra fejlesztett túraautón, úgy itt is állíthatóak a futóműben a rugók és a lengéscsillapítók.
Az autó menetteljesítményei még titkosak, de a kisebb tömeg és az erősebb motor miatt az biztosan fürgébb, mint a 0-100 km/h sebességre 6,0 másodperc alatt gyorsuló, 250 km/h végsebességű normál OPC. Belül a hátsó ülések helyére tett bukócső, a már említett szénszálas kormány, a Recaro versenyülések és a hatpontos övek megjelenése jelenti a különbséget a mezei OPC-hez képest.
A Genfi Autószalon után az Opel egy kis szériát tervez gyártani az autóból, tehát a szerencsések akár meg is vásárolhatják majd minden idők leggyorsabb és legerősebb rendszámos Astráját. Minden példány az Opel Motorsport hivatalos színeiben pompázik majd.