Genfi Autószalon
A Civic sportváltozata lesz hosszú idő után az első turbómotoros Honda az európai piacon. A feltöltéses motor kifejlesztését a szigorúbb emissziós előírások tették szükségessé, az új motor már az Euro 6-os előírásokat is teljesíti. Teljesítménye egyelőre titkos, de a Honda annyit azért elárult, hogy minimum 280 lóerős. Fejlesztésekor felhasználták a 2012 második felében indult WTCC programban gyűjtött tapasztalatokat is, mivel a túraautót is turbómotor hajtja.
A Type-R-t senki sem fogja összetéveszteni a normál Civiccel, mivel nagyon agresszív optikai csomagot kapott: a lökhárítókat lecserélték, a légbeömlő nyílásokat megnövelték, a kerékjáratokat kiszélesítették, a motorháztetőbe hűtőnyílásokat vágtak, a kipufogók számát négyre növelték.
Az óriási kerekek 20 colosak, a szériaautón 1-2 collal kisebbek lesznek. Igen látványos a hátsó lámpával egybeépített, óriási hátsó szárny, amelynek formáját a Nürburgringen végzett tesztelésen alakították ki, hogy valódi leszorítóerőt generáljon.
A képre kattintva genfi galéria nyílik
A kizárólag kézi váltóval készülő szériaautót majd önzáró differenciálművel is felszerelik, a Honda célja, hogy megdöntse vele a Nürburgringen a leggyorsabb elsőkerék-meghajtású autó, a Seat Leon Cupra körrekordját.