útfejlesztés

Tíz év, ötszáz kilométer autópálya

2020.08.25.

Folytatni kell a közúthálózat fejlesztését – mondta a külgazdasági és külügyminiszter kedden, amikor átadta a 471. számú főút Debrecen-Hajdúsámson közötti, négysávos szakaszát.

Hajdúsámson, 2020. augusztus 25. A 471. számú főút Debrecen-Hajdúsámson közötti, négysávosított szakasza az átadás napján, 2020. augusztus 25-én. MTI/Czeglédi Zsolt

Szijjártó Péter elmondta: 2010 óta félezer kilométer autópálya, illetve gyorsforgalmi út készült el az országban, és hatezer kilométer főbb utat korszerűsítettek. Idén 214 útfelújítási projekt 642 kilométer úrszakaszt érint, 2024-ig pedig ötezermilliárd forintot költenek közúti és vasúti fejlesztésekre - sorolta a tárcavezető.

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy Magyarország központi fekvése is indokolja a közlekedési infrastruktúra fejlesztését, és példaként említette: amikor a koronavírus-járvány miatt lezárták az ország határait, a feltorlódott forgalomból gyorsan kiderült milyen fontos közlekedési folyosó Magyarország Nyugat- és Kelet-Európa között. Elismerően szólt arról, hogy a vírusjárvány idején is folytatódtak a közlekedési beruházások, és a Debrecen környéki fejlesztések is. Hozzátette: 25 debreceni vállalkozás jelezte beruházási szándékát 12 milliárd forint értékben, amivel 2900 munkahelyet mentenek meg. A kormány 6 milliárd forinttal támogatja ezeket a beruházásokat. Szijjártó Péter azzal összefüggésben, hogy elkészült a Debrecen-Hajdúsámson közötti 2x2 sávos útszakasz azt mondta, a munka még nem fejeződött be, mert a 471. számú út debreceni belvárosi szakaszát is 2x2 sávossá kell tenni.

Jelezte: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elkészült a tervek módosításával, és a Debrecen 2030 programban elkészül a beruházás.

Papp László (Fidesz-KDNP) Debrecen, és Antal Szabolcs (Fidesz-KDNP) Hajdúsámson polgármestere is mérföldkőnek nevezte a két település közötti négysávos útszakasz megépítését. Papp László azt mondta, a Debrecen 2030 fejlesztési program fontos törekvése, hogy a gazdaságfejlesztési folyamatok hatása az agglomerációban is érvényesüljön.

Tasó László (Fidesz), a térség országgyűlés képviselője emlékeztetett, hogy 1993-ban Magyarország tíz legrosszabb burkolatú útja között tartották számon a 471-es főutat, és 2012-ig kellett várni, amíg napirendre került a korszerűsítése. A képviselő szerint a felújított út hozzájárul a térség fejlődéséhez, és lakosságmegtartó erejéhez.

Pántya József, a NIF Zrt. beruházási igazgatója jelezte: a 471-es út 4,6 kilométeres, Debrecen és Hajdúsámson közötti 2x2 sávos szakasza nettó 7,4 milliárd forintba került.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.13
Járatainak több mint felét törli a Brussels Airlines belga légitársaság hétfőn a tervezett....
2025.01.13
Egy magyar szállítmányozó cég kamionsofőrjét navigációs rendszere egy árvízvédelmi gátra terelte....
2025.01.12
Az összetettben éllovas dél-afrikai Henk Lategan előnye mindössze 21 másodpercre csökkent a Szaúd-....
2025.01.12
Vannak fétistárgyak, melyek láttán erősebben ver az autóbuzik szíve, ilyen a Bilstein gátló, a....
2025.01.12
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Magyar vágyálom. ..
2025.01.12
Nyolchengeres ellendugattyús motort készül piacra dobni a Great Wall Motor kínai járműgyártó....
2025.01.12
Az éves viszonylatban növekvő átlagár ellenére is egyre többen keresnek autót. ..
2025.01.12
Fotókon kevésbé, élőben viszont remekül működik a Suzuki Vitara új orra, pláne a nagyobb hátsó....
2025.01.12
Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló....
2025.01.12
Tavaly közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összesen csaknem 1 millió utas....