BMW Group

Tisztelgés a turbós legendák előtt: BMW 2002 Hommage tanulmány

2016.08.20.

Az innovatív koncepcióautó leleplezésével a bajor gyártó új fejezetet nyit a BMW 2002 Hommage tanulmány modelltörténetében, a Pebble Beach Concours d’Elegance klasszikusautó-kiállításon állítva újabb emléket a turbófeltöltésű járművek legendás motorsport-sikereinek.

A 2016. augusztus 21-én megrendezendő Pebble Beach Concours d’Elegance klasszikusautó-kiállításon a BMW Group a BMW 2002 Hommage tanulmány új változatának leleplezésével állít újabb emléket a turbófeltöltésű erőforrással szerelt sportautók több évtizeden átívelő sikertörténetének. 1973-ban a BMW 2002 turbo az első olyan sorozatgyártású autóként gurult be az európai autógyártás történetébe, amelynek motorját turbófeltöltővel szerelték, és mint ilyen, a forradalmi járműtechnológia bevezetésével a BMW 02-es sorozat egy csapásra a színtiszta sportautók népszerű szimbólumává érett. A BMW turbófeltöltésű motortechnológiájának világpremierje a valaha készült legsportosabb BMW limuzinok kifejlesztése felé vezető utat is megmutatta és olyan autóipari mérföldkövek megszületéséhez járult hozzá, mint a Forma-1 első turbófeltöltésű versenyautóval elhódított világbajnoki címe – 1983-ban, Nelson Piquet-vel a volán mögött.

„A BMW 2002 Hommage tanulmány modern köntösbe csomagolva állít emléket azon kimagasló tervezőmérnöki bravúroknak, amelyek a BMW turbófeltöltésű motortechnológiájának műszaki alapjait adják” – mondta Karim Habib, a BMW autótervező részlegének vezető dizájnere. „Jellegzetes narancs-fekete fényezésével eme vadonatúj koncepció az 1970-es évek motorsport-sikereit juttatja a rajongók eszébe” – tette hozzá. A Pebble Beach Concours d’Elegance klasszikusautó-kiállításon bemutatkozó innovatív koncepció új fejezetet nyit a BMW 2002 Hommage tanulmányautó modelltörténetében, amelyet a bajor gyártó első ízben idén májusban, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este hétvégéjén indított útnak.

A vezetés színtiszta élményének magabiztos újraértelmezése - A rendkívül sportos jármű-sziluett szinte az aszfaltra ragasztja a BMW 2002 Hommage tanulmányt. Kompakt arányaival, hosszú tengelytávolságával, rövid túlnyúlásaival és látványos „cápaorrával” a koncepció a menetdinamika és az agilitás lebilincselő kettősében rejlő ellenállhatatlan vezetési élményt hirdeti. A hatalmas első légbeömlők látványos hátsó légterelő elemekkel és extrém aerodinamikai részletekkel párosulnak, amelyek minden vezetési szituációban optimalizálják a jármű körüli légáramlatot és maximális leszorítóerőt garantálnak.

Legendás részletek modern köntösben - Oldalnézetből a forradalmi tanulmányautó legjellegzetesebb vonásai a hangsúlyosra rajzolt kerékjárati ívek, amelyek sportos keretbe illesztik a karosszériát és magabiztos kiállást sugallnak. A kivételes ívszélesítések a BMW 2002 turbo homologizált változatának extrém kerékív-szélesítéseire utalnak, amelyekre akkoriban a széles nyomtáv miatt volt szükség. A tanulmányautó alkotói a sima felületek és a tökéletes részletességgel megtervezett vonalak kettős alkalmazásával állítanak emléket a korszakalkotó sportautó motorsport-sikertörténetének, az erőtől duzzadó kerékjárati íveket helyezve a koncepció középpontjába.

A BMW 2002 Hommage tanulmány minden bizonnyal a karosszérián körbefutó övvonal egységes kialakításával utal leginkább az eredeti 2002 modellre: eme töretlen, szénszálból készült vonalvezetés azon túl, hogy tökéletes harmóniát teremt a koncepció eleje és hátulja között, elegánsan választja ketté a karosszéria alsó és felső részét. A koncepció tökéletes úttartását a 20 collos könnyűfém keréktárcsák is igazolják, amelyek kéttónusú kivitelben, összetett küllő-dizájnnal idézik a régmúlt idők versenyautóit, miközben az M logóval ellátott, aranysárgára fényezett féknyergek a prémium minőséget hirdetik.

Az ötvenéves BMW-legenda hamisítatlan stílusjegyei - A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrésze a 02-es sorozat ötvenéves kialakításának őszinte és extravagáns újraértelmezése, amely dinamikus stílusban, a BMW kortárs jegyeinek alkalmazásával hidalja át a járműtervezés történetének fél évszázadát. A koncepció orr-részén a tervezők elegáns stílusban, letisztult felületekkel és határozott vonalvezetéssel közelítették meg a 02-es sorozat hamisítatlan karosszéria-jegyeit, megőrizve az ikonikus járműklasszikus „lándzsa” alakú motorháztető-kúpját, amely a BMW logóhoz és a vese alakú hűtőrácshoz tereli a tekintetet. A motorháztető extravagáns kialakításának a matt fényezés ad elegáns lendületet.

A koncepcióautó frontrészének központi eleme a vese alakú hűtőrács, amely keskenyre húzott, látványosan összekapcsolt keretben idézi a történelmi előd egyik legjellegzetesebb karosszéria-védjegyét. A tanulmányautó hűtőrácsa duplikált fekete lamellákkal hangsúlyozza tovább a karosszérián körbefutó szénszál-övvonalat és a tanulmányautó szélességét, a kör alakú fényszórók pedig a front-rész külső végein kaptak helyet. A fényszórók aranyszínű burát viselnek, amely a BMW 2002 ötven évvel ezelőtti megszületését és az akkori versenyautók sárga árnyalatú fényszóróit szimbolizálja. A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrészének töretlen fekete sávja a hűtőrács és a fényszóró-páros keskeny kialakítását, valamint a koncepcióautó szélességét és atletikus kiállását nyomatékosítja. Az irányjelzők – a klasszikus előd stílusában – egy külön elhelyezett keskeny sávban kaptak helyet a fényszóró és a motorháztető között, szénszálból készült betétekbe építve.

A hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító az 1970-es évek sportautóit idézi, miközben látványosan lecsökkenti a BMW 2002 Hommage tanulmány alja és az aszfalt közötti távolságot. A koncepcióautó széles, sportos kialakítása és az első lökhárító innovatív dizájnnyelvezete együtt a modell kivételes úttartását és kezelhetőségét hirdeti, amely a BMW 2002 tökéletesre fejlesztett járműkarakteréhez és a turbófeltöltésű technológia megjelenéséhez hasonlóan párját ritkító vezetési élménnyel ajándékozza meg a vezetőt, versenypályán, országúton és hegyi szerpentinen egyaránt. Az első lökhárító tükrözött „turbo” felirata a BMW 2002 turbo eredeti lökhárító-matricáit idézi. Az első lökhárító alján szénszálból készült koptató vezeti át a tekinteteket a szintén karbon küszöbtoldatokra, még tovább hangsúlyozva a tanulmány sportos úttartását és a karosszéria kontraszt-árnyalatát.

Sportos lezárás, csak a lényegre összpontosítva - A BMW 2002 Hommage tanulmány hátsó részének kialakítása ugyancsak a BMW 2002 turbo stílusjegyeit idézi. A karosszériát vízszintesen kettéosztó fekete sáv a letisztult, sima felületekkel karöltve például a koncepcióautó szélességét nyomatékosítja, miközben dinamikus vonalvezetését modernkori stílusjegyek járják át. Ugyanez igaz a hátsó lámpák kialakítására is: a szinte szögletes rajzolatú lámpák sportos keretbe foglalják a karosszéria hátsó részét, a fekete burának köszönhetően azonban a fénycsíkok csak működés közben láthatók. Ha a lámpák nem világítanak, a hátsó részt egy töretlen fekete sáv osztja ketté, amelyet a karosszérián körbefutó szénszál-sáv egészít ki. Eme megoldás az autót körbeölelő övvonal egyszerre sportos és elegáns benyomását erősíti.

A hátsó rendszámtábla jobb oldalára helyezett BMW logó szintén a BMW 02-es sorozat öröksége, és amíg az erőtől duzzadó kerékívek a hátsó rész hamisítatlan főszereplőiként a széles nyomtávot, addig a látványos légterelő elemek a koncepcióautó modernkori stílusát hangsúlyozzák. A BMW 2002 Hommage tanulmány sportos karakterét a szénszálból készült hátsó diffúzor és a kipufogórendszer dupla ikervégződése zárja. A BMW 2002 hamisítatlan újraértelmezésével a bajor gyártó a BMW Hommage tanulmányautók stílusában álmodta újra a kompakt sportkupék hagyományőrző járműkarakterét, a BMW 2002 Hommage azonban sokkal több ennél: a vezetés színtiszta élményének modernkori szimbóluma, 2016-ból.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....