Dongfeng
A kínai vállalat haszongépjárműket gyártó leányánál állította „hadrendbe”, kísérletképpen az emberszabású robotot, amely Walker S névre hallgat, és a kínai Ubtech Technology fejlesztése.
A gépember jár-kel ember módjára. Hasonlít az emberre, arányaiban olyan, mint egy ember, és olyan magas is mint egy átlagenber, tetőtől talpig 1,7 méter.
A Walker S igen sokoldalú. Képes komplex ellenőrzési, összeszerelési és logisztikai feladatok végrehajtására. A carscoops.com információ szerint a robot azt a feladatok kapja, hogy ellenőrizze a biztonsági övek minőségét, tesztelje az ajtózárakat, értékelje a karosszéria minőségét, de például olaj utántöltésre és a címkézésre is bevetik. Walker S más automatizált – nem humanoid - gépekkel párhuzamosan tud működni, és összetettebb gyártási folyamatokban veszi ki a részét.
A humanoid robot 41 szervóval és számos fejlett érzékelővel van felszerelve. Walker S a maga módján lát és hall, figyeli a környezetet, interakcióban van az emberekkel és a gépekkel. Fejlett algoritmusok vezérlik, tud kommunikálni az üzem központi rendszerével, valós időben továbbítja és fogadja az adatokat.
Lin Csang Bo, a Dongfeng vezérigazgatója megjegyezte, hogy a humanoid robotot integrálják a legújabb, mesterséges intelligenciával vezérelt technológiákkal a dél-kínai Liucsou-i gyárban. A Walker S kiterjedt képzésen vesz részt, hogy "jobb megoldásokat kínáljon az ellenőrzés, összeszerelés és logisztika összetettebb területein".
Egyelőre nem tudni, hogy hány Walker S-t használnak majd a gyárban, és nem válnak-e feleslegessé miattuk az ott dolgozó emberek. A humanoid robotok alkalmazása szemlátomást kezd slágertémává válni az autógyártás terén: alkalmaz már hasonló gépembereket a Tesla és a BMW, de a Mercedes-Benz is kacérkodik a gondolattal.