arteon

Teszten a legszebb Volkswagen

2021.06.15.

Nagyon hiányzott már valami izgalmas, stílusos autó a Volkswagen kínálatában, valami, ami megbabonázza az érdeklődőket. Az Arteon ilyen, főleg a kombi. Ha ez a modell küldi nyugdíjba a Passat Variantot, azt mondom, rendben van.

 

Hogy néz ki?

2020 nyarán ünnepelte világpremierjét a Volkswagen megújult avantgárd Gran Turismója, amely elegáns üzleti kombi, azaz Shooting Brake változatban is elérhető. Az Arteon teljesen új vezetői környezetet kapott, amely megfelel exkluzív megjelenésének.

A CC, lánykori nevén Passat CC, illetve a Phaeton szerelemgyereke az Arteon. Ilyen modell még nem volt a Volkswagen kínálatában, ezért csak ámulunk és bámulunk élre vasalt gúnyája láttán. A hűtőráccsal egybefonódó, LED-es csíkban elöl végig futó lámpatestek vonzóvá teszik a Magyar Év Autója 2021 díjas Arteon megjelenését, az ötajtós kupé kombi forma szépen végződik, a keret nélküli ajtókkal szerelt Arteon Shooting Brake szerintem most a legszebb Volkswagen.

A helykínálat bőséges elöl és hátul is (mélyen ülünk az autóban, derékfájósok, idősek nehezen kászálódnak be és ki), a csomagtartó hatalmas, 565 literes űrtartalma 1,632 köbméteresre bővíthető. Lehajtott ülésekkel simán befért egy felnőtt bringa úgy, hogy még a hokis táskámnak is maradt hely. A leghosszabb szállítható tárgy 2,09 méter hosszú lehet, az első ülésig csúsztatva.

Tegyük azt hozzá, hogy a kombi Passat 110 literrel több helyet kínál a csomagoknak. A hátsó lábtér maximális mérete 1016 milliméter, ami referenciaérték ebben az osztályban – ez akkor tűnt fel, amikor a bicikli kiemeléséhez be kellett térdelnem a lehajtott hátsó ülésre.

A jól áttekinthető utastér minden részletében minőségi kidolgozású, az ajtóbetétek éjjel sejtelmes fénnyel vigyázzák utunkat. A modern szórakoztató és információs rendszer (a középkonzoli képernyő képátlója 9,2 hüvelyk, azaz 23,4 centiméter; ennél is nagyobb a szemünk előtt elterülő digitális műszerfal, amelynek képátlója 10,25 hüvelyk, azaz 26 centiméter) kezelése könnyen megtanulható – a klímakonzol szerencsére külön felületet kapott, sajnos részben ez is digitális -, a műszerfal kialakítása ergonomikus.

Az Apple CarPlay gond nélkül futott a tesztautóban. A komfortos, otthonos érzetet támogatják a kényelmes ergoline ülések, amelyek felárért masszíroznak és jól tartanak. Bele lehet szeretni az Arteonba, nekem sikerült.

Hogy megy?

A kétliteres, 150 lovas TDI illik az autóhoz, igazi utazóautó vele az Arteon Shooting Brake. Legnagyobb forgatónyomatéka 360 Nm, álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége 220 kilométer/óra. Fogyasztása barátságos, a közel 800 kilométeres teszt során sikerült öt liter/100 kilométer alatt tartani az átlagot.

A teljesítmény (üresen, illetve két személlyel próbálva) minden tekintetben elégséges, élvezettel tekeregtem a kocsival országúton, előzgettem a Hungárián és az autópálya belső sávjából (140 kilométer/óra sebességnél alig kétezret forog percenként a főtengely) sem kellett menekülnöm.

Milyen vezetni?

Méretei (4,866 méter hosszú, 1,871 méter széles, 1462 milliméter magas, tengelytávja 2,835 méter) és üresen 1,6 tonnás tömege ellenére könnyedén mozog, a kormány precíz, a hétfokozatú DSG-váltó finoman dolgozik (alapáron ehhez a motorhoz hat fokozatú kézi váltó jár), futóművét kényelmesre hangolták (az R-line csomag nem tartalmazott keményítést), 19-es kerekekkel sem bántó.

Csendes az autó: sem a dízelmotor, sem a futómű zaja nem hallatszik be a jól szigetelt utastérbe. A vezetősegédek – van belőlük dögivel – biztonságosan és megbízhatóan működnek, nem túl idegesítőek.

Az Arteonban az automatika a sofőr felügyelete mellett képes átvenni a kormányzást, a gyorsítást és a fékezést 210 /óra sebességig. A lapkára vetített kijelzőt nem használtam, picit zavarja a látóteret.

Az intelligens LED-mátrix fényszórók kiválóan teljesítettek, nem vakították a szembejövő és az előttünk haladó autókat, jól megvilágították az út szélét. Sajnos, ezt sem kapjuk meg alapáron, 482 ezer forintot kérnek el eztért a fontos és hasznos extráért.

Mennyibe kerül?

Legolcsóbban a 150 lovas dízelmotorral és kézi váltóval vihetjük haza az Arteon Shooting Brake modellt, de ekkor is 12,727 millió forintot kell leszurkolnunk a pénztárban. A tesztelt változat alapára 13,834 millió forinttól indul, a képeken látható autó azonban közel 17,5 millió forintba kerül.

Kép és szöveg: Biró Csongor

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....