Tesla

Teslával, éveken át - Milyen hosszú távon?

2021.01.01.

Magyarországon is hamarosan megjelenik a Tesla, már keresik az alkalmazottakat. Nemsokára a magyarok is könnyebben megtapasztalhatják a teljes vásárlási élményt az elejétől a végéig, közvetlenül a gyártótól. De nézzük, mit mondanak azok, akik már bőven túl vannak ezen?

Megnéztünk néhány beszámolót olyanoktól, akik már több éve valamelyik Tesla modellt használják, nyilván elsősorban a Model S tulajdonosok voltak közöttük, hiszen a Model S volt a Tesla második modellje, a Model 3 és a Model X pedig még nincs a piacon elég ideje, hogy ilyen beszámolókat olvashassunk. Persze lehetne a Tesla Roadsterről is írni, de az áttörés a Model S volt, ami már levetkőzte a Roadster problémáiat.

Abban többnyire egyetértés van a régóta ilyen autót használók között, hogy szeretik az autójukat. Persze ha nem szeretnék, lecserélnék, de mit is szeretnek benne? Egyrészt azt, hogy más, mint bármelyik másik autó.

A Tesla kocsijai - már ami a menőségfaktort illeti - kissé hasonlítanak az Apple termékeire, talán elsősorban az Iphone gyártójának jó néhány évvel ezelőtti állapotához és akkori termékeihez. Mindenki tudta mi az és bár sokan leszólták, mindenki kiváncsi volt rá, egyszerűen azért, mert mindenhol erről volt szó. Szinte minden tulajdonos arról számolt be, hogy ha az embernek ilyen autója van, a kínos csöndek azonnal véget érnek, ha megemlítik, hogy Teslájuk van. 

Bár rengeteg botrány volt és feltételezhetően lesz is a Tesla önvezető rendszere körül, amit korábban kissé félrevezető módon Autopilotnak, ma már Autosteernek neveznek, úgy tűnik, az amerikaiak vezetéstámogató rendszere tényleg jól működik. Természetesen ők is rettentő távol vannak a Level 4-es önvezetéstől, ami már tényleg azt jelenti, hogy többnyire hátra lehet dőlni, de a Level 3-at tökéletesen teljesítik, ami sok más, nagy múltú prémium autókat gyártó márka rendszereiről is csak félig-meddig mondható el. A 

Persze közel sem tökéletes a Tesla Model S, ami elsősorban akkor tűnik fel a tulajdonosoknak, ha más, hasonló áron kínált, de hagyományos belső égésű motorral hajtott modellekkel hasonlították össze. Egy Tesla Model S bár hasonló összegért kapható, közel sem kínál olyan komfortérzetet, mint egy Mercedes-Benz E osztály, vagy egy Volvo S90. 

Legyen bármennyire is futurisztikus a hatalmas képernyő középen, ha az embernek rendszeresen használnia kell, visszasírja a gombokat. Nem ideális, hogy olyan beállításokat, amikre más modellekben van 1-1 gomb, a Teslában a menü almenüjének almenüjében találunk, ami így elveszi a figyelmet a vezetésről. Nem beszélve arról, hogy a képernyő nem tökéletesen van elhelyezve, így ezekért a beállításokért előre kell dőlni, ami szintén nem túl jó ötlet vezetés közben.

A beszámolók alapján a vásárlók nem voltak igazán elégedettek a a velük kapcsolatot tartó értékesítőkkel, az pedig kifejezetten meglepő, hogy a Nyugat-Európa számos országában szinte egyeduralkodó lízing alapú használat lejárta után nem vették fel velük a kapcsolatot, hogy egy újabb Tesla modellre cseréljék addigi autójukat. 

Ami az autó karbantartását illeti, sokkal pozítivabb tapasztalatokkal találkoztunk. Az applikáció alapú időpontfoglalás gördülékeny és erre többnyire olyan javításoknál volt szükség, amiket garanciálisan elvégzett a gyártó, ezeken kívül konkrét szervíz gyarkolatilag nem szükséges. Ez egy hatalmas előnye az elektromos autóknak, nem csak a Tesla nem szorul különösebben szervizelésre. 

Ami igazán meglepte a Tesla tulajdonosokat és sokaknak feltűnt, hogy a nagy, óriási múlttal és rengeteg tapasztalattal rendelkező gyártók nem tudtak egy jobb elektromos autót csinálni, mint a hozzájuk képest kisiskolás Tesla. Persze tény, hogy elektromos autók terén ugyanannyi, vagy inkább kevesebb tapasztalatuk van, de ezek is autók, természetes lenne, hogy egy 100 éves gyártó könnyebben áll át egy új technológiára és azonnal jobban fog teljesíteni. 

Összességében a Tesla modellek tulajdonosainak beszámolói alapján azt látni, hogy bár vannak még gyermegbetegségek, egy Teslát használni más, de nem rosszabb, mint egy mindenki által jól ismert márka modelljével járni. 

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....