Polestar
A plug-in hibrid 1 és a teljesen elektromos 2 után végre újabb jövőbeli modelljét vetíti elő a Volvo elektromos almárkája, a Polestar. Viszont a várakozásokkal ellentétben nem egy SUV-t, vagy hasonló ma divatos modellt mutattak be, hanem egy újabb GT koncepciót, ami Precept névre hallgat. Úgy tűnik, hogy maradnának a minimalista skandináv dizájnvonalnál, viszont a formanyelv nem az egyedi, sokkal inkább a teslás, mára megszokott irányba tart, pedig ejj, milyen vonalakat tudnak rajzolni a svédek. Azért így is 3,1 méter hosszú tengelytávot alkottak neki, hogy biztonságban elférjenek az akkumulátorok, és odabent is fejedelmi legyen a helykínálat.
A külsőnél viszont úgy tűnik, hogy még szerintük is fontosabb a belső tartalom. Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója hozzátette: „A koncepció a mi reagálásunk a társadalom és az ipar kihívásaira. Ez nem egy távoli álomkép, hanem a közeli jövőnk, a Precept koncepció már a jövőbeli autóinkat vetíti elő, és azt, ahogy próbáljuk csökkenteni a környezeti lábnyomunkat.” Ezt többek között fenntartható anyagokból készült utastérrel szeretnék elérni, az ülések alapját például újrahasznosított PET palackokból készítették, 3D-nyomtatással.
Ha feltűnt, hogy miért van légbeömlő a kocsi tetején, mint a WRC-ken, akkor a válasz az, hogy az nem légbeömlő, hanem egy LiDAR. Még talán soha, senkinek nem sikerült ennyire stílusosan elhelyezni a kasznin. Ahogy a hagyományos tükröket is kamerákra cserélték, a tetőn pedig ablak fut végig, egészen a hátsó ülések mögé. Fejlesztettek a fedélzeti rendszeren is, ami továbbra is Android alapú, de már 15-colos kijelzőn fut a középkonzolon, míg 12,5-colon a sofőr előtt. Nem csak egy könnyebben kezelhető felületet kapott, de olyan modern rendszereket is, mint a szemkövetés vagy a közelség érzékelés. A Polestar Precept természetesen ott lesz a Genfi Autószalonon.