audi hungaria motor kft

Termálvíz fedezi az Audi hőszükségletének hatvan százalékát

2014.06.19.

Megkezdődött a Győri Geotermikus Projekt első kútjának fúrása - közölte a PannErgy Nyrt., a munkálatokat irányító DD Energy Termelő és Szolgáltató Kft. tulajdonosa szerdán az MTI-vel.

A Győr mellett fekvő Pér községnél elindult beruházás várhatóan évi 340-400 terajoule-nyi hő leadását biztosíthatja.     A közlemény szerint már ez év februárjában megkezdték a munkaterület előkészítését, valamint az engedélyeztetési eljárást.

A fotó csak illusztráció, nem a helyszínen készült.

A győri kútrendszerhez, a beruházáshoz kapcsolódó első fúrás célja a geotermikus kutatás, a földtani képződmények geotermikus jellemzőinek, hidraulikai viszonyainak, vízadó képességének feltárása 2400 méteres mélységig. A munkálatok ezen szakasza várhatóan két hónapon keresztül tart - írják.

Emlékeztetnek arra: a projekthez a PannErgy Csoport egymilliárd forintnyi vissza nem térítendő támogatást nyert el tavaly szeptemberben az Új Széchenyi Terv Környezet és Energia Operatív Programjának pályázatán.

„Társaságunk egy újabb lehetőséget kapott, hogy bebizonyítsa a magyar tudás és szakértelem világszínvonalú, hiszen a Kelet-Közép-Európa legnagyobb geotermikus beruházását, - a Miskolci Geotermikus Projektet - követve újabb európai mértékkel nézve is jelentős hévízi aktivitásra épülő zöldenergia hasznosítást kezd el Győr térségében" – idézi a közlemény Tóth Péter vezérigazgatót, a PannErgy Nyrt. Igazgatótanácsának tagját.

Egy hónappal ezelőtt jelentették be az Audi Hungaria Motor Kft. illetékesei, hogy a jövő év végétől az e projekt keretében nyert geotermikus energiával fedezi jármű- és motorgyára hőszükségletének hatvan százalékát a győri autógyár.

Akkori közlés szerint a társaság 17 éves, további 15 esztendőre szóló opciót is tartalmazó megállapodást kötött a PannErgy Csoporttal, amely a kútból nyert, körülbelül száz fokos vizet, miután hőenergiája jelentős részét kinyerték, visszasajtolja a talajba.

Achim Heinfling, az Audi Hungaria Motor Kft. motorgyártásért felelős ügyvezetője ugyanakkor jelzte: a társaság "a hosszú távú fenntartható mobilitást klímasemleges helyszínekkel kapcsolja össze", ennek lényeges eleme a hatékony és takarékos anyag- és energia-felhasználás, amelynek eredményeként 2010 és 2013 között átlagosan évi 3,7 százalékkal csökkent a gyár energiafelhasználása.

Az ügyvezető emlékeztetett arra: korábbi célkitűzésük szerint 2018-ban a 2010-es érték háromnegyede lesz a vállalat   energia-felhasználása.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....