Lexus

Teljes titokban, de elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit

2019.03.17.

Az év talán legfurcsábban álcázott prototípusát fotózták le valahol Japánban. A dolgok azonban okkal történnek: ez a papírautónak látszó tárgy például alighanem a Toyota-csoport egyik legmeghatározóbb újdonsága lesz az előttünk álló években.

A prototípusok álcázása mára külön művészetté nemesedett az autóiparban. Tudományos alapossággal megtervezett mintázatok tagolják értelmezhetetlenné a karosszéria vonalait és arányait, lámpa- és kilincshamisítványokat ragasztanak a lemezekre – vagy épp ellenkezőleg, pont csak annyit takarnak, hogy ne érje szó a ház elejét, de egyértelműen felismerhető legyen a típus. Jellemzően minél közelebb járunk egy modell bemutatásához, annál szellősebb, megbocsátóbb az álcázás.
 
 
Ha ebből indulunk ki, a japán Mag-X fotósának képein látható autónak legalább három éve van még a bevezetésig. Szó sincs finomkodásról, igényes kialakításról: a munkával megbízott formatervezők – vagy inkább szakmunkások? – egyszerűen fotókartonnak látszó lapokat ragasztottak a karosszériára. Ennek is megvan azonban a természettudományos magyarázata: az autó egy öszvér, azaz egy létező modell, amelyben egy-egy fődarabot kicserélve tesztelik egy leendő típus megfelelő komponenseit. Ilyenkor fontos, hogy még a márkát se tudjuk azonosítani, hiszen az öszvérek megjelenésekor rögtön tudni lehet, hogy valami nagy dobásra készül a gyártó.
 
Más kérdés, hogy inkább a jellegzetes nyílhegy formájú külső visszapillantó tükröt, a kihegyezett sarkú fényszórót, a motorházfedél hirtelen letörésben végződő belépő élét, esetleg a kilincset kellett volna elrejteniük. Így ugyanis egyértelmű, hogy a képeken egy Lexus ES látható – pontosabban ami megmaradt belőle, hiszen a hátsó oldalajtó jóval rövidebb, és a csomagtérfedelet is megcsonkították. A lemezek alatt tehát valami vadonatúj rejlik, annak fényében pedig, hogy a hűtőmaszkot egy hatalmas fóliával burkolták be, azt sem nehéz kitalálni, hogy a Toyota-csoport első akkumulátoros elektromos (BEV) személyautójának prototípusát fotózták le.
 
 
A képeket közlő japán Mag-X magazin ennél is többet vél tudni: szerintük az ES jó arasznyival rövidített padlólemezére (4650 x 1800 x 1450 mm) épülő modell valójában az IS utódja lesz. Mivel azonban az egyik modell első-, a másik pedig hátsókerék-hajtású, valószínűbb, hogy a cégcsoport jelenleg létező legmodernebb platformjából (TNGA-K) kiindulva önálló modellt fejleszt a Lexus, amely kizárólag villanymotorral lesz kapható. A Toyota már korábban bejelentette, hogy 2025-re összes típusa elérhető lesz „részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal”. Ennek az elektromos offenzívának lehet az egyik első tagja a villanymotoros szedán, melynek közúti tesztjeit láthatólag elkezdték.
Fotók: Lexus, Mag-X
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Ez a kamera valós időben, azonnal továbbítja az adatokat a rendőrségre.   ..
2025.01.29
Borulás miatt kénytelen volt megszakítani rekordkísérletét a Havasi Gergő, Szabó Norbert Ádám....
2025.01.28
A Mercedes Sprinter éppen a pálya közepén állt meg. ..
2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....