autógyártás
A legtöbb ember számára ismerős a helyzet, amikor mindkét kezében bevásárló szatyrokkal egyensúlyoz az autó mögött, miközben megpróbálja előhalászni a kocsikulcsot, hogy kinyithassa a csomagtartót. Az új Kuga vásárlói számára mindez már csupán egy vicces emlék: tavaly az új Kuga volt az első közepes méretű SUV az európai piacon, ami "Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtót" kínált; az új technológia lehetővé teszi, hogy az autósok egy könnyed lábmozdulattal nyissák a csomagtartót, így nem kell letenniük a kezükben tartott tárgyakat vagy bevásárló szatyrokat. 2013-ben több mint 35.700 Kuga-vásárló (a vevők 48 százaléka) rendelte meg autójához ezt a rendszert, sőt Hollandiában a vásárlók 94 százaléka választotta ezt a megoldást. A Ford hat legnagyobb európai piacán belül a rendszer Olaszországban (60 százalék) és Németországban (57 százalék) bizonyult a legsikeresebbnek.
- Mindannyian ácsorogtunk már tömött szatyrokkal az autó mögött, azt kívánva, hogy bárcsak létezne egy varázsige, amire kinyílik a csomagtartó - fogalmaz Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Ez olyan technológia, ami kissé kellemesebbé teszi vásárlóink mindennapjait.” A hátsó lökhárító alatt két szenzor található; ezek érzékelik az ott álló ember lábát és a lábmozdulatot. A kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó védett az akaratlan nyitások ellen így nem aktiválódik, ha például egy állat fut el a jármű alatt. A Ford önkéntesekkel tesztelte a rendszer prototípusát, hogy kidolgozzák, milyen lábmozdulatra nyíljon a csomagtér.
Az új Kuga népszerű rendszerei közé tartozik még az Aktív Parkolóasszisztens, az Active City Stop, és az Összkerékhajtás is; ez utóbbi a szempillantásnál hússzor gyorsabban méri fel az útviszonyokat, s azonnal ideális mértékben osztja el a vonóerőt az egyes kerekek közt, folyamatosan garantálva a lehető legjobb irányíthatóságot és úttartást. Az új Kuga a Ford egyre bővülő európai SUV-családjának éllovasa; a márka szabadidő-autóinak sorában megtalálható még a kis EcoSport SUV, később pedig megjelenik a kínálatban a nagyméretű Edge modell is, ami Észak-Amerikában és más piacokon már igen sikeresnek bizonyult.