telekocsi szolgáltatás

Telekocsival segítenék a munkába járást a vállalatok

2023.05.29.

Csökkenő utazási költségek, felszabadult parkolóhelyek, elégedettebb munkavállalók, javuló munkahelyi kommunikáció és kapcsolatok – többek között ezekkel az előnyökkel jár, ha egy vállalkozás úgy dönt, hogy céges telekocsi szolgáltatást biztosít alkalmazottjainak, derül ki az Oszkar.com telekocsi beszámolójából.

Folyamatosan bővül azoknak a hazai vállalkozásoknak és szervezeteknek a köre, amelyek céges telekocsi rendszert biztosítanának munkavállalóiknak. Tavaly októberben például a Waberer’s International Nyrt. döntött így, a társaság az Oszkár telekocsival együttműködve vezette be a szolgáltatást dolgozói számára. A megoldás céges alkalmazása esetén a lényeg, hogy a munkatársak olyan eszközt kapnak a kezükbe, melynek segítségével gyorsan, egyszerűen megszervezhetik a munkába- és hazajárásukat, illetve a helyek megosztásával csökkenthető a vállalati autók párhuzamos használatából adódó kihasználatlanság.

A vállalati telekocsi rendszer magában hordozza a klasszikus telekocsi rendszer minden előnyét, azaz lehetővé teszi a gyors és hatékony keresést a meghirdetett utak között – beleértve a környékbeli keresést is, autósként a rendszeres és egyedi hirdetésfeladást, valamint utasként a helyfoglalást és annak lemondását. Mindezek eredményeként a céges telekocsi rendszer használatával vállalati szinten csökkenthetőek az utazási költségek, miközben javulhat a munkavállalói elégedettség a kényelmesebb és gyorsabb utazásnak köszönhetően. Mivel a megoldás révén magasabb lesz a céges autók kihasználtsága, a telephelyeken parkolóhelyek szabadíthatók fel. A telekocsi rendszerrel járó közös utazás pedig javítja a cégen belüli kommunikációt és a kapcsolatokat is, amely hosszú távon jó hatással van a közös munkavégzés hatékonyságára is. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a vállalati telekocsi rendszer használatával az adott társaság környezeti terhelése is csökkenthető.

Az Oszkár telekocsi által kínált vállalati telekocsi megoldás keretében egy zárt csoportot hoznak létre a társaság dolgozóinak. „A céges e-mail címmel regisztrált felhasználók automatikusan az adott nagyvállalati csoportba kerülnek, de természetesen arra is van megoldás, hogy olyanokat is regisztráljanak a rendszerbe, akik nem rendelkeznek céges e-mail címmel. A vállalati csoport tagjai által feladott autós hirdetésekre csak az ugyanabba a csoportba tartozó felhasználók jelentkezhetnek. A céges, zárt csoportban jellemzően nincs pénzmozgás az autós és utas közt, így az Oszkáron érvényes foglalási díjakat sem számolják fel a zárt csoport hirdetései esetén. A nagyvállalati telekocsi rendszer arculati szinten is testreszabható, az Oszkár logó lecserélhető a cég logójára, a háttérkép is tetszőlegesen választható, egyedi háttérképre, illetve a weboldal nyelvezete nem csak magyar, de angol, német vagy szlovák is lehet” – nyilatkozta Prácser Attila, az Oszkar.com telekocsi társalapítója.

A közel 1 millió felhasználóval rendelkező telekocsi szolgáltatás szakértője kifejtette továbbá, hogy a hatékony működéshez a vállalatok részéről fontos a megfelelő belső szabályzatok és motivációs rendszer kialakítása, a HR és a mobilitási erőforrások diszponálásáért felelős osztály részvételével. Míg egy nyilvános rendszerben működő telekocsi rendszernél a motivációt a szemmel látható mértékű üzemanyagköltség-megtakarítás biztosítja, addig egy vállalati megoldásnál értelemszerűen más ösztönzőket kell keresni. Ilyen lehet a gamifikáció, a legaktívabbak időnkénti jutalmazása, toplisták létrehozása, elsőbbségi parkolóhely vagy céges autó biztosítása olyannak, aki egyébként nem lenne jogosult rá, ha részt vesz a telekocsi rendszerben, esetleg a megoldás aktív használatának figyelembevétele a prémiumok meghatározásánál.

A cégek számára talán az egyik legvonzóbb előnye a telekocsi rendszernek az, hogy hatékony eszköz lehet a munkavállalói elégedettség növelésére, ami egy olyan munkaerőpiaci helyzetben, amikor kiélezett küzdelem megy a szakemberek megtartásáért és megszerzéséért, egyáltalán nem elhanyagolható tényező. Ezt egyébként egyre több hazai nagyvállalatnál is felismerik, hiszen a már említett Waberer’s mellett többek között a Magyar Telekom, az Erste Bank csoport és a Budapest Airport is kipróbálta a lehetőséget” – mondta el Prácser Attila.

A céges telekocsi rendszert megrendelő 9 nagyvállalatnál eddig több mint 3000 munkavállaló számára biztosította az Oszkár a munkahelyi telekocsizás lehetőségét. Az aktívan használók 27%-a kizárólag autósként, 51%-a kizárólag utasként, míg a maradék 22% vegyesen, autósként és utasként is részt vesz a telekocsis utazásokban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.09.21
Ez a kompakt Mercedes-Benz már nem egyszerűen prémium autó, sokkal inkább a luxus kategóriába....
2023.09.21
Rendhagyóan telt az „5 tengelyen-biztos kézzel!” közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai verseny....
2023.09.21
Miért csak mostanában hallunk új dolgokat a Mitsubishiről, és hogy alakul nagy visszatérésük az....
2023.09.21
Elhunyt dr. Kovács Ferenc, a közlekedéstan győri professzora - közölte a Széchenyi István Egyetem. ..
2023.09.21
A Chemnitzi Műszaki Egyetem autószakértői arra számítanak, hogy a Kínából érkező import jelentősen....
2023.09.20
A Reuters cikke szerint a Tesla rejtett csoportot hozott létre, hogy elhallgattassa a hatótáv-....
2023.09.20
A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt új járművek értékesítési....
2023.09.20
Van, hogy a praktikum fontosabb, mint a szépség. Így van ez a 21-dik század Honda Motocompojánál is....
2023.09.20
Egy autós fedélzeti kamerája rögzítette azt felvételt az M0-son, kedden kora délután, amelyen....
2023.09.20
Én vagyok a rút kiskacsa. Eleinte sokan csúfoltak, kinevettek. Billegve jártam, csetlettem-....