Audi A3

Tánc a vulkán tetején: új Audi A3

2020.02.20.

Az Audi a Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli az új A3 Sportback világpremierjét. Ezt megelőzően a prémium autógyártó egy igen különleges tesztnek veti alá sikermodelljének negyedik generációját: az Azori-szigetekhez tartozó São Miguel sziget kihívásokkal teli útjain tehetik próbára az újságírók a kompakt sportautót és szerezhetnek első kézből tapasztalatot a vezetési dinamika csúcsát képviselő modellről.

Azon a helyen, ahol a vulkánoknak köszönhetően egyszer régen szigetek egész láncolata jött létre és ahol a vulkáni tevékenység most is intenzív, az Audi génjeinek lényegét mutatja be: a quattro hajtást. Az A3 negyedik generációja São Miguel ősi táján, az Azores Rallye versenyének színhelyén mutatja meg leginkább érzelemgazdag oldalát. A kompakt modell összkerékhajtása képviseli egy sikeres technológia legkorszerűbb fejlettségi szintjét. Középpontjában egy precízen hangolt szoftver által elektronikusan vezérelt hidraulikus többlemezes tengelykapcsoló áll. Ez amellett, hogy maximális stabilitást, tapadást és vezetési élményt biztosít az A3 számára, kiemelkedően hatékony is. Az adaptív futóművel és a progressszív kormányzással együttműködve pedig olyan sportos teljesítményt garantál, amely különösen a szűk, kanyargós utakon, hegyeken és völgyeken át vezető változatos útszakaszokon nyűgözi le a vezetőt.

Intelligens vezérlés: a quattro hajtás részletesen

A tengelykapcsoló a hátsó tengely differenciálműve előtt, a kardántengely végén kapott helyet, elhelyezése különösen a tengelyterhelés elosztásának kedvezett, háza pedig olajfürdőben futó lamella-kötegeket rejt.

Az Audi speciálisan az A3 modellre szabta a nyomatékszabályozás elektronikus vezérlését és ebben integrálva kapott helyet az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer. Ez a futómű érzékelőitől érkező adatok alapján nem csupán a vezetési körülményeket, de az út jellemzőit és a vezetési stílust is figyelembe veszi. A vezérlőegység ezeket az adatokat használja kiindulópontként számításaihoz az optimális hatékonyságot biztosító nyomaték elosztását illetően és ezt az értéket továbbítja a tengelykapcsoló felé.

Az összkerékhajtás teljesen változó arányban képes elosztani a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Normál haladás mellett a rendszer a motor teljesítményének nagy részét az első kerekek felé továbbítja. Amennyiben az első tengelyen lecsökken a tapadás, a tengelykapcsoló villámgyorsan reagál és átirányítja a nyomatékot. Ebben az esetben egy elektromos axiáldugattyús szivattyú kapcsol be, amely akár 44 bar hidraulikus nyomást is kifejthet a tengelykapcsoló lemezeire. Minél nagyobb a szivattyú által a tengelykapcsoló lemezekre kifejtett nyomás, annál nagyobb a hátsó tengelyek felé irányított nyomaték nagysága, amely elérheti a 100 százalékot is. A tengelykapcsoló már akkor a hátsó tengely felé irányíthatja a nyomaték egy részét, amikor a vezető sportos vezetési stílusban fordítja el a kormányt. Amint a vezető gyorsít, a nyomaték szinte benyomja az A3 modellt a kanyarba. A terhelés változásával a nyomaték elosztása precíz kanyarvételt tesz lehetővé, amely tovább javítja a vezetési dinamikát.

Teljes kontroll: az elektronikus menetstabilizáló rendszer

A kerekenkénti nyomatékszabályozás, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) szoftver funkciója a cseresznye a tejszínhab tetején, amikor a sportos karakterisztikáról beszélünk. Amikor az új Audi A3 nagy sebességgel vesz be egy kanyart, a rendszer finoman megfékezi a kanyar belső ívén haladó kerekeket. A két tengelyen jelentkező hajtóerő különbség befordítja az autót a kanyarba és lehetővé teszi, hogy pontosan kövesse a bekormányzás szögét. Ez még agilisabb, egyenletesebb és biztonságosabb kezelhetőséget biztosít.

A quattro hajtás reakciója szintén különböző az ESC három különböző működési módjában. Ez lehetővé teszi, hogy mindig a vezető igényeinek megfelelő vonóerő átadás és stabilitás álljon rendelkezésre. Amennyiben az ESC rendszerének be kell avatkoznia, az finom és lényegében észrevehetetlen igazításokat hajt végre. A maximális vonóerő átadás az ESC ON módban biztosított. Ez azt jelenti, hogy a gyorsítás biztonságos és állandó, a kerék lehető legminimálisabb csúszásával kivitelezve. A Sport mód kiválasztásával a vezetőnek az alacsony súrlódási együtthatóval rendelkező felületeken, mint amilyen a hó például, kontrollált és biztonságos driftre is lehetősége nyílik. A kerekek minél nagyobb csúszása ebben az esetben egyértelműen a vezetési élményt növeli. Az ESC OFF módban szinte határtalan a kerekek csúszási lehetősége, lehetővé téve, hogy a vezető kiélvezze az A3 puritán kezelhetőségi tulajdonságait.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....
2025.01.14
Igen bátor és ambiciózus jóslatba bocsátkozott a Nio kínai autógyár vezetője, szerinte sok márka....
2025.01.14
Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba....