WRC
Tänak a pénteki hatból négy gyorsaságit nyert meg a Toyota Yarisszal, de így is csak 2,8 másodperces előnyt tudott kiautózni a nap végére a Hyundai-t hajtó Neuville-lel szemben. A páros fokozatosan szakította le az üldözőket a Mosel folyó melletti borvidéken kijelölt szűk, dobálós aszfaltos utakon. Az egyetlen csütörtöki gyorsaságit is Tänak nyerte meg, de a pénteki első gyorson Neuville átvette a vezetést, amit az észt a következő szakaszon ragadott újra magához, és már nem is engedte ki a nap végéig. Neuville azonban délután csökkenteni tudta a hátrányát a kanyarlevágásoknál felhordott murva miatt egyre piszkosabb, csúszósabb pályákon.
"Nem lehet kényelmesen menni, amikor ilyen szoros a csata az első helyért. Thierry remekül megy, de erre számítottam, a ralizás nem sétakocsikázás. Gyorsak a pályák és kicsik a különbségek, a holnapi nap lesz a döntő, főleg a hosszú katonai terepen kijelölt gyorsasági szakaszok. Reggel még nem volt tökéletes a ritmusom, de minden kilométerrel jobb lett a helyzet. Délután szinte hibátlanul mentünk, nem kockáztattunk, de közel jártunk a határokhoz” – nyilatkozta az elégedett Tänak.
Sébastien Ogier a nap végére 17 másodpercet hátrányba került Tänakhoz képest, a háromszoros Német-rali győztes pilóta küzdött a Citroën C3 WRC-vel, főleg az alulkormányzottsággal gyűlt meg a baja, ami a délutáni szerviz után valamelyest csökkent. Ekkor viszont azzal vesztett időt, hogy egyszer lefulladt egy kereszteződésben, egyszer meg lecsúszott a szántóföldre.
Kris Meeke és Dani Sordo szoros csatát vívott a negyedik helyért, egészen addig, amíg az utolsó szakaszon a spanyol versenyző Hyundai-jában el nem romlott a váltó. Sordo az utolsó kilométereket 1-es fokozatban tette meg, amivel 50 másodpercet vesztett, és visszaesett a kilencedik helyre.
Jari-Matti Latvala ezt kihasználva feljött az ötödik helyre, de nem volt elégedett a saját teljesítményével, nem találta a megfelelő ritmust, és a féktávokat is sokszor rosszul lőtte be magának. Mögötte 12,2 másodperccel áll Andreas Mikkelsen a harmadik Hyundai-jal, aki Ogier-hez hasonlóan alulkormányzottsággal küszködött. A norvég akkor került Esapekka Lappi elé, amikor a Citroën finnje megpördült egy kereszteződésben. A lábadozó Elfyn Evanst helyettesítő Gus Greensmith a nyolcadik, a legjobb 10-be még a WRC2 Pro kategóriát vezető fiatal finn szupertehetség, a Skodát hajtó Kalle Rovanperä fért be.
Teemu Suninen volt az egyetlen kieső a WRC-sek közül, neki az elektronikus gázpedál romlott el a Fordjában. Szombaton az országúti szakaszok mellett a híres katonai terület, a mindig defektveszélyt hordozó Panzerplatte vár a mezőnyre, az össztáv 158 kilométer lesz.
Az állás péntek este:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
54m07.1s |
2 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2.8s |
3 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
17.9s |
4 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
20.7s |
5 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
20.8s |
6 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
23.2s |
7 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
37.8s |
8 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
50.5s |
9 |
Gus Greensmith, E.Edmondson |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m01.3s |
10 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
Skoda Motorsport |
Skoda |
2m39.9s |