WRC
Ott Tänak (Toyota) a Német-rali pénteki napján 12,3 másodperces előnyt autózott ki a második helyen álló Sébastien Ogier (Ford) előtt. Tänak már a csütörtöki szuperspeciált is megnyerte, aztán pénteken további hat gyorsaságin autózta ő a leggyorsabb időt a Mosel borvidék szőlőtőkéi között a keskeny utakon és Saarland széles országútjain. Csak a pénteki első szakasz megnyerését engedte át Ogier-nek, aki egyébként már háromszor nyerte meg a Német-ralit pályafutása során. Tänak életében csak egyszer győzött itt, de az tavaly volt, amikor azonos autóval, Ford Fiestával verte meg Ogier-t és mindenki mást is.
„A verseny előtt nem volt elképzelésem arról, hogy hogyan fogunk teljesíteni a többiekhez képest. Reggel nem éreztem tökéletesnek a teljesítményünket, de az idők már akkor is jók voltak. Délután nagyon trükkösek voltak a körülmények, de nagyon keményen nyomtam a gázt. Seb ellen nem könnyű versenyezni, nem könnyű őt megverni. Szinte tökéletes napunk volt, nem követtem el hibákat, és az autó is jól működött. Minden jó volt, ezeken a különleges pályákon ezt az autót vezetni! Gyorsan tudtam alkalmazkodni a változó körülményekhez, a ritmus más az elejétől megvolt, ezért keményen tudtam nyomni a gázt. Délután azért volt nehezebb, mert ebédidő alatt esett, és minden kanyarban más volt a tapadás szintje. Holnap más nap lesz a Baumholder környéki, kihívást jelentő pályákkal, de ugyanolyan lesz a hozzáállásunk, mint ma. Még sok van hátra, koncentráltnak kell maradnunk” – nyilatkozta Tänak péntek este.
A csalódást keltő finnországi teljesítmény után Ogier ismét jó formában vezetett, egyedül ő tudta többé-kevésbé tartani Tänak tempóját, de azt ő is elismerte, hogy néha nincs válasza az észt sebességére. A franciának fontosabb volt, hogy 15,1 másodperces előnyt autózott ki a világbajnokságban vezető Thierry Neuville előtt. A Hyundai belga ásza hibamentesen vezetett, de délelőtt egy ártalmatlannak bizonyult olajszivárgás tesztelte az idegeit. Elmondása szerint a poros, csúszós aszfalt nem feküdt az autójának.
A vezető hármas mögött szoros küzdelem alakult ki a negyedik helyért Elfyn Evans (Ford), Dani Sordo (Hyundai) és a két toyotás, Jari-Matti Latvala és Esapekka Lappi között. Végül Evans állt az üldözőboly élére, de az előnye este csak 1 másodperc volt Latvala előtt.
Craig Breen (Citroën) ismét peches volt pénteken, mégpedig azért, mert az élversenyzők közül szinte csak neki kellett egy szakaszon erős esőben mennie, amivel értékes másodperceket vesztett. Csapattársa, a murvaspecialista Mads Østberg nem találta a ritmust, és a nap végére az erő is eltűnt az autója motorjából a motorvezérlés hibája miatt, ezért jelentős hátrányt szedett össze.
Szombaton összesen 8 gyorsasági és 150 kilométernyi száguldás vár a mezőnyre, a híres-hírhedt, 38 kilométeres Panzerplatte katonai pályán kétszer is végig fognak menni.
Eredmények, péntek:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
59m22.6s |
2 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
12.3s |
3 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
27.4s |
4 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
37.8s |
5 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
38.8s |
6 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
42.7s |
7 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
42.8s |
8 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
58.0s |
9 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
59.0s |
10 |
Teemu Suninen, M.Markkula |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
1m21.4s |