WRC

Tänak vezet a finn-ralin

2018.07.28.

A Toyota észt versenyzője 4 gyorsaságit nyert meg a nyári szünet utáni verseny első napján, az előnye közel 6 másodperc Østberg előtt.

Az év egyik legjobban várt versenye a WRC-ben mindig a finn-rali, ugyanis a gyors, sima burkolatú, ugratókkal tűzdelt erdei murvás pályákat a versenyzők és a nézők is nagyon kedvelik.

A 2018-as versenyen Ott Tänak már a csütörtöki szuperspeciálon magához ragadta a kezdeményezést, azaz átvette a vezetést, aztán péntek reggel ott folytatta, ahol az előző nap abbahagyta. Csak a Citroënnel versenyző Mads Østberg tartotta vele a lépést, olyannyira, hogy a norvég kétszer át is vette tőle a vezetést pénteken, de a mezőny harmadikjaként rajtoló Tänak mindkétszer visszaelőzte őt a következő gyorsaságin.

Azt sejteni lehetett, hogy a Toyoták jól mennek majd Finnországban, mivel tavaly is ők nyertek, a csapat bázisa ebben az országban van, és a Yaris fejlesztését is ezeken az utakon végezték 2016-ban. Mind Esapekka Lappi, mind Jari-Matti Latvala nyert már Finn-ralit, utóbbi háromszor is. Most azonban nem ők, hanem az észt csapattársuk diktálta a tempót.

„Nagyon elégedett vagyok a napommal. Minden tökéletesen működött, magabiztos vagyok az autóban, remek dolog ezeken az utakon vezetni. Azt a momentumot leszámítva, amikor lefulladtam az autóval, mindent megtettem és a maximumot hoztam ki magamból. Az utak nagyon csúszósak voltak az elöl rajtolóknak, a tisztítás sokat számított. Nagyon fontos volt, hogy jó rajtpozíciót szerezzek holnapra, hat autó lesz közöttünk, ami nagy különbséget jelenthet” – nyilatkozta a versenyben vezető Tänak arra utalva, hogy szombaton Sébastien Ogier ennyivel előrébbről fog rajtolni nála a fordított sorrendes szabály miatt.

A Citroënnel versenyző Mads Østberg elképesztő formában érkezett Finnországba, és az is segítette, hogy a C3 WRC új első futómű-geometriát kapott a versenyre, ami javította a vezethetőségét. A norvég három gyorsaságit nyert még, csak eggyel kevesebbet, mint Tänak, és a nap végén a lemaradása a 6 másodpercet sem érte el. Délután a fokozott gumikopás miatt volt kénytelen kicsit visszavenni a tempóból.

Kemény napon van túl a bajnokságban vezető Thierry Neuville. A Hyundai belga versenyzője elsőként rajtolt, takarította a pályákat a többieknek, ezen kívül elnézett egy kereszteződést is, ahol rossz irányba fordult, és amikor rájött, hogy hibázott, az i20 WRC hátuljával eltalált egy fát is. Végül csak a 10. helyen áll a nap végén.

Nem sokkal volt könnyebb dolga a másodikként rajtoló Sébastien Ogier-nek sem, a Forddal versenyző ötszörös világbajnok szintén az úttakarítás miatt küszködött, végül csak úgy lett hatodik a nap végén, hogy csapattársa, Elfyn Evans egy csapatutasítás miatt maga elé engedte.

A jó napot záró, hiba nélkül vezető toyotás Jari-Matti Latvala a harmadik az összetettben, 17,3 másodperccel Østberg mögött, 13,3 másodperccel megelőzve a legjobb hyundai-pilótát, Hayden Paddont.

Az új-zélandi Paddon egész nap parázs csatát vívott Teemu Suninennel a negyedik helyért, a finn a nap végén a Fiesta fékproblémái miatt esett vissza, és egyszer az árokba is lecsúszott egy pillanatra.

A tavalyi győztes Lappi nem zárt jó napot. Már az első gyorsaságin sok időt vesztett, amikor egy balkanyarban megpördült és lefulladt a Toyotája, aztán pedig a központi differenciálmű rendetlenkedett a Yarisban, most a nyolcadik.

Mögötte Craig Breen a kilencedik, a Citroën ír versenyzője defektet kapott, amikor egy balkanyarban ki kellett kerülnie az út közepén lévő köveket, a nap végén pedig az üzemanyagnyomás nem volt rendben a C3 WRC-ben. A nap vesztese Andreas Mikkelsen, aki egy félrehallott navigációs információ miatt egy tempós balkanyarban felborította a Hyundai i20-ast.

Szombaton, a leghosszabb napon 16 órán át tart majd a verseny, összesen 143 kilométert kell majd megtennie a mezőnynek.



Az állás péntek este:

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1h04m14.9s

2

Mads Ostberg, T.Eriksen

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

5.8s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

23.1s

4

Hayden Paddon, S.Marshall

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

36.4s

5

Teemu Suninen, M.Markkula

M-Sport Ford WRT

Ford

46.1s

6

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

58.9s

7

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

1m01.1s

8

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m01.4s

9

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

1m34.1s

10

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m57.7s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....