WRC

Tänak vezet a Chile-ralin

2019.05.11.

A Toyota észt versenyzője a kezdeti hibáját követően magabiztosan állt az élre pénteken, és jelentős előnyt épített ki Ogier és Latvala előtt.

Ott Tänak tempójára ismét nem volt válasza a világbajnokság mezőnyének, a leggyorsabbnak tartott pilóta hatból három gyorsaságit nyert meg pénteken a roppant csúszós, murvás-saras erdei utakon a dél-amerikai ország első raliján. Az észt 22,4 másodperccel vezet Sébastien Ogier előtt, és további 6,4-el a harmadik helyen álló csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt.

A pályák állapota szinte percről percre változott az elhaladó autóknak köszönhetően, a versenyzőknek a kiszámíthatatlan tapadási viszonyok mellett a gyakran szembe sütő erős Nappal is meg kellett küzdenie az ismeretlen pályákon. Mivel először rendeztek itt versenyt, az itinerek pontosságával is többeknek meggyűlt a baja, mivel amikor felírták a pályákat pár nappal ezelőtt, akkor ködben mentek.

Tänak ez első gyorson egy apró hibát vétett, egy híd után túlcsúszott, és lefullasztotta a Yaris WRC-t, és a kocsi egyensúlyával sem volt elégedett. Aztán visszatért az önbizalma, lehengerlő tempót diktálva magabiztosan az élre állt, délutánra az autó beállításait is kijavította a csapata. „Jó munkát végeztek a szerelőink az ebédszünet alatt a kocsi finomhangolásával. Jobb érzés lett vezetni a kocsit, ami visszahozta az önbizalmamat. Holnap nem lesz könnyű, de megpróbálunk koncentráltak maradni, és remélhetőleg tartani fogjuk a ritmusunkat” – nyilatkozta péntek este az észt versenyző.

Ogier az első szakaszon ugyanott hibázott, ahol Tänak, de aztán gyorsan elfoglalta a második helyet az összetettben, amit a nap végéig őrzött. a hatszoros világbajnok határozottan úgy érezte, hogy a Citroën C3 WRC-je jobban működik, mint az előző versenyen, Argentínában.

Latvala hullámvasúton érezhette magát Chilében az első napon, ugyanis az első szakaszt még megnyerte holtversenyben csapattársával, Kris Meeke-kel, aztán viszont visszaesett, több hibát is vétett (egyszer például önhibájából lefullasztotta a Toyotát, amikor szakaszt nyerhetett volna), de így is a harmadik helyen áll.

A bajnokságban vezető Thierry Neuville a negyedik a legjobb Hyundai pilótaként, a hátránya csak 0,7 másodperc Latvala mögött. A belga a második szakaszra megállapított időt kapott, ugyanis biztonsági okokból akkor zárták le a gyorsaságit, amikor ő már elrajtolt rajta. Nem volt elégedett azzal, hogy 6,6 másodperccel lassabb időt állapítottak meg neki a versenybírák, mert amíg ment, a szektoridők alapján nem volt akkora a lemaradása.

Meeke az első gyorson elért győzelem után fokozatosan visszaesett, mert nem találta az önbizalmát a nehezen olvasható, rendkívül alacsony tapadású pályákon. 46,5 másodperccel van Tänak mögött az ötödik helyen, és csak 2,2 másodperccel előzi meg Sébastien Loeböt, aki délutánra a felszáradó pályákon megtáltosodott a Hyundai-jel. Bár a kilencszeres világbajnoknak ez még csak az első murvás versenye új csapatával, két második időt is autózott, és csökkentette a délelőtti lemaradását az élmezőnnyel szemben.

Elfyn Evans a bíztató kezdet után visszaesett hetediknek a Forddal, de így is több mint egy perccel van Andreas Mikkelsen előtt, aki küszködik a Hyundai i20 vezethetőségével (az utolsó előtti gyorson kis híján fel is borította az autót). Az eredménylistát Teemu Suninen (Ford) és Esapekka Lappi (Citroën) zárja, mindketten csak a célba érésnek örültek este.

Szombaton hasonló murvás pályák várnak a mezőnyre Concepióntól délre, a Csendes-óceán és a Biobió folyó között, az össztáv 121 kilométer lesz.

Az összetett állás péntek este:

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1h24m12.8s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

22.4s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

28.8s

4

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

29.5s

5

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

46.5s

6

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

48.7s

7

Elfyn Evans, S.Martin

M-Sport Ford WRT

Ford

1m01.4s

8

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2m08.1s

9

Teemu Suninen, M.Salminen

M-Sport Ford WRT

Ford

2m09.1s

10

Esapekka Lappi, J.Ferm

Citroen Total WRT

Citroen

2m18.3s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Főleg eleinte, az autózás hajnalán volt jellemző, hogy a legtöbb gyártó vas és fém munkával kereste....
2025.01.22
Rekordszámú, 1,453 millió személyautót gyártottak tavaly Csehországban, 3,9 százalékkal többet,....
2025.01.22
Meglepő, hogy kik adják az ötletet, ami működhetne is.   ..
2025.01.22
Tehetséges fiatal autóversenyzők tűntek fel idehaza a közelmúltban, ezért széles összefogással, a "....
2025.01.22
Ha páncélos személyautót említünk, a szovjet ZIS 115 típus juthat eszünkbe. Kevésbé köztudott, hogy....
2025.01.22
Hetven páros nevezett a Monte-Carlo-ralira, amely csütörtökön rajtol el a monacói hercegségben és....
2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....