WRC
Ott Tänak tempójára ismét nem volt válasza a világbajnokság mezőnyének, a leggyorsabbnak tartott pilóta hatból három gyorsaságit nyert meg pénteken a roppant csúszós, murvás-saras erdei utakon a dél-amerikai ország első raliján. Az észt 22,4 másodperccel vezet Sébastien Ogier előtt, és további 6,4-el a harmadik helyen álló csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt.
A pályák állapota szinte percről percre változott az elhaladó autóknak köszönhetően, a versenyzőknek a kiszámíthatatlan tapadási viszonyok mellett a gyakran szembe sütő erős Nappal is meg kellett küzdenie az ismeretlen pályákon. Mivel először rendeztek itt versenyt, az itinerek pontosságával is többeknek meggyűlt a baja, mivel amikor felírták a pályákat pár nappal ezelőtt, akkor ködben mentek.
Tänak ez első gyorson egy apró hibát vétett, egy híd után túlcsúszott, és lefullasztotta a Yaris WRC-t, és a kocsi egyensúlyával sem volt elégedett. Aztán visszatért az önbizalma, lehengerlő tempót diktálva magabiztosan az élre állt, délutánra az autó beállításait is kijavította a csapata. „Jó munkát végeztek a szerelőink az ebédszünet alatt a kocsi finomhangolásával. Jobb érzés lett vezetni a kocsit, ami visszahozta az önbizalmamat. Holnap nem lesz könnyű, de megpróbálunk koncentráltak maradni, és remélhetőleg tartani fogjuk a ritmusunkat” – nyilatkozta péntek este az észt versenyző.
Ogier az első szakaszon ugyanott hibázott, ahol Tänak, de aztán gyorsan elfoglalta a második helyet az összetettben, amit a nap végéig őrzött. a hatszoros világbajnok határozottan úgy érezte, hogy a Citroën C3 WRC-je jobban működik, mint az előző versenyen, Argentínában.
Latvala hullámvasúton érezhette magát Chilében az első napon, ugyanis az első szakaszt még megnyerte holtversenyben csapattársával, Kris Meeke-kel, aztán viszont visszaesett, több hibát is vétett (egyszer például önhibájából lefullasztotta a Toyotát, amikor szakaszt nyerhetett volna), de így is a harmadik helyen áll.
A bajnokságban vezető Thierry Neuville a negyedik a legjobb Hyundai pilótaként, a hátránya csak 0,7 másodperc Latvala mögött. A belga a második szakaszra megállapított időt kapott, ugyanis biztonsági okokból akkor zárták le a gyorsaságit, amikor ő már elrajtolt rajta. Nem volt elégedett azzal, hogy 6,6 másodperccel lassabb időt állapítottak meg neki a versenybírák, mert amíg ment, a szektoridők alapján nem volt akkora a lemaradása.
Meeke az első gyorson elért győzelem után fokozatosan visszaesett, mert nem találta az önbizalmát a nehezen olvasható, rendkívül alacsony tapadású pályákon. 46,5 másodperccel van Tänak mögött az ötödik helyen, és csak 2,2 másodperccel előzi meg Sébastien Loeböt, aki délutánra a felszáradó pályákon megtáltosodott a Hyundai-jel. Bár a kilencszeres világbajnoknak ez még csak az első murvás versenye új csapatával, két második időt is autózott, és csökkentette a délelőtti lemaradását az élmezőnnyel szemben.
Elfyn Evans a bíztató kezdet után visszaesett hetediknek a Forddal, de így is több mint egy perccel van Andreas Mikkelsen előtt, aki küszködik a Hyundai i20 vezethetőségével (az utolsó előtti gyorson kis híján fel is borította az autót). Az eredménylistát Teemu Suninen (Ford) és Esapekka Lappi (Citroën) zárja, mindketten csak a célba érésnek örültek este.
Szombaton hasonló murvás pályák várnak a mezőnyre Concepióntól délre, a Csendes-óceán és a Biobió folyó között, az össztáv 121 kilométer lesz.
Az összetett állás péntek este:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1h24m12.8s |
2 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
22.4s |
3 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
28.8s |
4 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
29.5s |
5 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
46.5s |
6 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
48.7s |
7 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m01.4s |
8 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2m08.1s |
9 |
Teemu Suninen, M.Salminen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
2m09.1s |
10 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
2m18.3s |