WRC

Tänak vezet az Argentin-ralin

2018.04.28.

A Toyota észt versenyzőjének még az is belefért, hogy egy nagy hibát elkövessen a második gyorsaságin, mert ezt leszámítva élete legjobb formájában vezetett az autógyilkos, murvás pályákon.

Ott Tänak számára nem indult jól az Argentin-rali pénteki napja. Az első gyorsaságin, egy nagyon keskeny szakaszon ugyanis megpördült a Toyota Yaris WRC-vel, és több mint 20 másodpercbe került, mire újra irányba tudta állítani Ezután viszont begyújtotta a rakétáit az észt pilóta, a következő hat gyorsaságiból ötöt megnyert, és 22,7 másodperces előnyt épített ki a nap végére a második helyezett Kris Meeke előtt.

Buta hibát vétettem a nap elején. Megütöttem egy követ, megpördültem, és el is tört valami a kormányművemben, aminek hatását a következő pályákon is éreztem. Ettől függetlenül nagyon elégedett vagyok a mai nappal. Igazán keményen nyomtam a gázt, amit nem tudtam volna megtenni, ha nem éreztem volna rá ennyire jól az autóra. Nagyon jól működött egész nap, ami önbizalmat adott nekem. Úgy tűnik, azok a fejlesztések, amiket végrehajtottunk, működtek, de még mindig van lehetőség javulásra. Délután három olyan gyorsaságit is futottunk, ahol hibátlanul mentünk. Magabiztosan várom a folytatást, mert holnap a szakaszok még gyorsabbak lesznek, ami fekszik az autónknak, másrészt olyan pályák jönnek, amiken tavaly jó időket tudtam autózni” – nyilatkozta péntek este Tänak.

A toyotás mögött hatalmas csata zajlik a második helyért, a következő öt versenyzőt csak 20 másodperc választja el egymástól az összetettben. Egy, az utolsó szakaszon összeszedett defekt miatt Kris Meeke több másodpercet vesztett, de az északír versenyző maga is elismerte, hogy nem ezen múlt, hogy nem érte utol Tänakot.

A harmadik helyen Thierry Neuville áll a Hyundai i20 WRC-vel. A belga a nap végére kapaszkodott csak fel a képzeletbeli dobogóra, mivel jó döntést hozott, és a meleg délutáni időben felrakatta az ellenállóbb, kemény keverékű gumikat. De így is csak 0,9 másodperccel előzi meg csapattársát, Dani Sordót, aki szintén remekül vezetett a nagyon nehéz argentin pályákon. Sebastien Ogier a pénteki napot az első helyről indulva a pályák takarításával töltötte, de így sem szedett össze túl nagy hátrányt, csak 6,9 másodperccel áll Sordo mögött, a napi első gyorsaságit meg is nyerte. eleinte neki kedvezett, hogy a nagy por miatt a többiek mögötte nehezen láttak a pályákon, de aztán a szervezők úgy döntöttek, hogy 2 helyett 3 percenként fogják indítani az autókat.

Craig Breen erre a versenyre visszakapta autóját a kétszer is vendégként beugró Sébastien Loebtől, az ír versenyző viszont nem tudott olyan gyors lenni, mint Svédországban, ahol második lett. Az itteni pályákon kevés a tapasztalata, ami meg is látszott a vezetésén, sok kis hibát vétett, és többször is nekicsúszott az út szélén lévő padkának. Andreas Mikkelsen délelőtt még vezette a mezőnyt, de aztán egy defekt miatt visszacsúszott a hetedik helyre. Hasonlóan járt Esapekka Lappi is a Toyotával, akár a dobogóra is esélyes lehetett volna, de két defekt miatt a nyolcadik helyre csúszott vissza. Elfyn Evans áll a kilencedik helyen, ami annak fényében meglepő, hogy tavaly csak az utolsó gyorsaságin vesztette el Argentínában a győzelmet, igaz, akkor más márkájú gumikat használt, mint a mezőny többi versenyzője. A legjobb 10-be még fordos csapattásra, Teemi Sunninen fért be, aki a nap legnagyobb mázliját is elkönyvelhette, amikor egy gyors jobbkanyarban két kerékre állt az autója, és csak a bokrok akadályozták meg a borulását.

A nap legszerencsétlenebbje Jari-Matti Latvala volt, akinek egy hatalmas kő úgy megrongálta a Toyotája jobb első futóművét, hogy meg kellett állnia. Később kiderült, hogy a motor kenési rendszere is súlyosan károsodott, ezért a Rally2 szabályai szerint sem tudja szombaton folytatni a küzdelmet.

Az összetett állása péntek este:

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1h30m38.6s

2

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

22.7s

3

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

28.6s

4

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

29.5s

5

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

36.4s

6

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

41.2s

7

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

58.5s

8

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m07.9s

9

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

1m10.3s

10

Teemu Suninen, M.Markkula

M-Sport Ford WRT

Ford

1m33.7s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
Május elején Budapest belvárosában, a Károly körút 7. szám alatt nyílt meg a régió első Cupra....
2024.05.15
Gyalogátkelőhelyen ütött el lányt egy autós Békéscsabán, a férfi nem állt meg, elhajtott. Négyen....
2024.05.15
- A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén összefüggően 48 órán át....
2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....
2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....
2024.05.15
Kevésen múlt a tragédia egy tahó manőver miatt - nagyot mentett a Renault sofőrje. ..
2024.05.15
Immár nemcsak letöltendő börtönbüntetést, hanem vezetői engedélyének akár tíz évre szóló....
2024.05.15
A Honda Európában és Kínában e:Ny1-ként árulja ezt az autót, ezzel elérve, hogy szinte lehetetlen....
2024.05.15
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent szerdán, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....