WRC
Ott Tänak már pénteken is vezetett a versenyben, de aztán visszaesett, azonban szombat reggel újra átvette a vezetést, és ezután már ki sem engedte a keze közül egészen a verseny végéig. Vasárnap már csak három gyorsasági várt a mezőnyre, így sejthető volt, hogy a közel egy perces szombati előnye ki fog tartani a verseny végéig, ami így is lett.
Mivel Tänak az utolsó gyorsaságit, a Power Stage-et is megnyerte, a maximális 30 ponttal távozik Svédországból, ami azt jelenti, hogy 7 ponttal átvette a vezetést a világbajnokságban, életében először. Az észt mindössze a negyedik olyan nem skandináv raliversenyző, aki meg tudta nyerni a Svéd-ralit, a győzelmét mentorának, Markko Märtinnak ajánlotta.
„Nagyon jó hétvégén vagyunk túl. A péntek volt a kulcs, amikor minimalizálnunk kellett a körülmények miatt elszenvedett időveszteséget, utána csak jó ritmusban kellett vezetnem, és ügyelnem kellett arra, hogy kevés kockázatot vállaljak. A mai nap a gumik megóvásáról szólt a Power Stage-re, hogy jól tudjunk menni rajta. Nagyon jól sikerült az a szakasz, minden tökéletesen működött, ezért kényelmesen éreztem magam a kocsiban. Erős csapatunk van, remek, hogy már a szezon elején ilyen jó eredményt tudtunk elérni. Tudom, hogy a régi jó barátom, Markko Märtin milyen keményen nyomta a gázt itt, hogy győzhessen a Svéd-ralin, és egyszer közel is volt hozzá. Örülök, hogy nekem végül sikerült” – nyilatkozta Tänak, akinek ez volt karrierje során a hetedik győzelme a vb-n.
Mögötte négy versenyző küzdött a második helyért, ami végül a pénteken kis híján felborult Esapekka Lappié (Citroën) lett, a finn csak 3 másodperccel előzte meg Thierry Neuville-t (Hyundai). A belga versenyző, aki szintén több megpördülést bemutatott a Svéd-ralin, a második lett a Power Stage-en Tänak mögött. Andreas Mikkelsen (Hyundai) sokáig a második helyen haladt, de végül be kellett érnie a negyedikkel, mert vasárnap nem bírta az élmezőny tempóját tartani, vagy az is lehet, hogy a csapat kérésére engedte maga elé Neuville-t.
Elfyn Evans (Ford) mindössze 2,8 másodperccel mögötte lett ötödik, mögötte Kris Meeke lett a hatodik a Toyotával. Sébastien Loeb teljesítményén meglátszott, hogy egy nagy bukás miatt alig tudta hóban teszteli a Hyundai i20 WRC-t, és hogy az itinere nem volt megfelelő a gyors pályákra. Csak a hetedik lett a kilencszeres világbajnok, az utolsó WRC-s versenyző pedig Pontus Tidemand (Ford) lett, aki a nyolcadik helyen végzett.
A világbajnokság Mexikóban folytatódik március 7.-én.
Végeredmény:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2h47m30.0s |
2 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
53.7s |
3 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
56.7s |
4 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m05.4s |
5 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m08.2s |
6 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m38.8s |
7 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m49.7s |
8 |
Pontus Tidemand, O.Floene |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
3m37.7s |
9 |
Ole-Christian Veiby, J.Andersson |
Ole Christian Veiby |
Volkswagen |
6m34.0s |
10 |
Janne Tuohino, M.Markkula |
Janne Tuohino |
Ford |
8m21.4s |
A vb állása:
1 |
Ott Tanak |
47 p |
2 |
Thierry Neuville |
40 |
3 |
Sebastien Ogier |
31 |
4 |
Kris Meeke |
21 |
5 |
Esapekka Lappi |
19 |
6 |
Sebastien Loeb |
18 |
7 |
Elfyn Evans |
13 |
8 |
Andreas Mikkelsen |
12 |
9 |
Jari-Matti Latvala |
10 |
10 |
Gus Greensmith |
6 |
11 |
Pontus Tidemand |
4 |
12 |
Yoann Bonato |
4 |
13 |
Ole-Christian Veiby |
2 |
14 |
Stephane Sarrazin |
2 |
15 |
Janne Tuohino |
1 |
15 |
Adrien Fourmaux |
1 |
17 |
Teemu Suninen |
1 |