WRC

Tänak meggyőző fölénnyel nyerte a Chile-ralit

2019.05.14.

A Toyota észt versenyzője a bónusz pontokért zajló Power Stage-et is megnyerte, így a maximális 30 ponttal távozik Dél-Amerikából, és feljött a vb második helyére.

Két csalódás keltő verseny után bizonyítási vággyal érkezett Ott Tänak Chilébe, ahol ismeretlen terepen akart bizonyítani. Pénteken már a második szakaszon magához ragadta a vezetést, és utána már csak az előnye beosztására törekedett, ami tökéletesen sikerült is neki, a végén 23,1 másodperccel nyert. Sőt, még a Power Stage győzelem is összejött neki, így a világbajnokságban feljött a második helyre, a hátránya mindössze 10 pont Sébastien Ogier előtt, aki annak köszönhetően vette át a vezetést a pontversenyben, hogy Thierry Neuville a balesete miatt nem szerzett pontot. a vb első három helyezettje így 2-2-2 győzelemmel áll hat verseny után, kiegyenlítettebb nem is lehetne a küzdelem.

"Nem vezettünk a határon az egész verseny alatt. Sorozatban kétszer pontokat vesztettünk, de itt bebizonyítottuk, hogy újra harcban tudunk állni a világbajnoki címért, ha egy tökéletes hétvégét teljesítünk, mint itt. Remek, hogy az első Chile-ralit meg tudtuk nyerni. Ez egy nagy kihívást jelentő verseny, ami nagyfokú koncentrációt igényelt, és azt, hogy ne hibázzon az ember. Még az utolsó nap sem volt egyszerű: a két Sébastien keményen nyomta a gázt mögöttem, és az előnyöm nem volt olyan nagy. Leszegett fejjel mentünk előre, és végül a maximális pontot gyűjtöttük a Power Stage-en is. Fontos győzelem volt ez a csapatnak is, hogy a motivációt fenntartsuk és tovább dolgozzunk keményen, az ilyen eredményekkel el lehet ezt érni. Most már előre tekintünk: újra harcban állunk a bajnokságért” – nyilatkozta Tänak a verseny végén.

Ogier feladata az volt a záró napon, hogy maga mögött tartsa honfitársát, Loeb-öt, ami nagy nehezen sikerült is neki, bár a reggeli gyorsasági után az előnye 1,1 másodpercre olvadt. De aztán a két záró pályán ehhez még 6-ot hozzá tudott tenni. A versenyen és a Power Stage-en is a második lett, így ő is sok pontot gyűjtött. Talán megnyerhette volna a Power Stage-et, ha nem durran el egy tűzoltó készülék menet közben az autóban, mert így a szag miatt nem tudott megfelelően koncentrálni a vezetésre. Loeb is elégedett lehet a harmadik hellyel, mivel először vezette murván a Hyundai i20 WRC-t, és idén először állhatott dobogóra.

A negyedik és az ötödik helyen ért célba a két M-Sport Ford Fiesta Evansszel és Suninennel, de több mint egy perccel voltak Loeb mögött. Suninen azért igyekezett, hogy maga mögött tartsa Esapekka Lappit, ami sikerült is neki, részben annak köszönhetően, hogy a Citroën finn versenyzője megpördült az utolsó gyorsaságin egy tempós balkanyarban.

Andreas Mikkelsen lett nagy hátrányban a hetedik, pedig az előző versenyen Argentínában még dobogóra állhatott. Kris Meeke az előző napi borulása után azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megelőzze legalább a WRC2-es autókat, ami sikerült is neki, így a nyolcadik helyen ért célba. De aztán a verseny után kapott egy 60 másodperces büntetést, amiért tiltott helyen szedte ki autójából a borulás után a repedt szélvédőt, így végül csak a 10. lett.

A világbajnokság most visszatér Európába, a következő verseny a Portugál-rali lesz május végén.

 

Végeredmény, Chile-rali:

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

3h15m53.8s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

23.1s

3

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

30.2s

4

Elfyn Evans, S.Martin

M-Sport Ford WRT

Ford

1m36.7s

5

Teemu Suninen, M.Salminen

M-Sport Ford WRT

Ford

3m15.6s

6

Esapekka Lappi, J.Ferm

Citroen Total WRT

Citroen

3m45.4s

7

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

4m39.0s

8

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

7m33.4s

9

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Skoda Motorsport

Skoda

7m52.5s

10

Mads Ostberg, T.Eriksen

Citroen Total

Citroen

8m16.1s

 

Az egyéni világbajnokság állása:

1

Sebastien Ogier

122 p

2

Ott Tanak

112

3

Thierry Neuville

110

4

Kris Meeke

56

5

Elfyn Evans

55

6

Sebastien Loeb

39

7

Andreas Mikkelsen

36

8

Esapekka Lappi

34

9

Jari-Matti Latvala

32

10

Teemu Suninen

30

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....
2025.01.22
A Volkswagen Polo kategóriájának egyik legsikeresebb modelljévé vált, miután 1975 óta több mint 20....
2025.01.22
A Ford Motor Company importőri megállapodást kötött a Nic. Christiansen Group és a Hedin Group AB....
2025.01.22
Teljes homály övezi a legpatinásabb és a legfiatalabb orosz autómárka kapcsolatát, és a minapi....
2025.01.22
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 01. 22.....
2025.01.21
Az újdonsült rali-világbajnok Thierry Neuville idén felteteti az 1-es rajtszámot az autójára,....
2025.01.21
A Tatabányai Rendőrkapitányság a lakosság segítségét kéri az ismeretlen elkövető azonosításában -....