WRC
Két csalódás keltő verseny után bizonyítási vággyal érkezett Ott Tänak Chilébe, ahol ismeretlen terepen akart bizonyítani. Pénteken már a második szakaszon magához ragadta a vezetést, és utána már csak az előnye beosztására törekedett, ami tökéletesen sikerült is neki, a végén 23,1 másodperccel nyert. Sőt, még a Power Stage győzelem is összejött neki, így a világbajnokságban feljött a második helyre, a hátránya mindössze 10 pont Sébastien Ogier előtt, aki annak köszönhetően vette át a vezetést a pontversenyben, hogy Thierry Neuville a balesete miatt nem szerzett pontot. a vb első három helyezettje így 2-2-2 győzelemmel áll hat verseny után, kiegyenlítettebb nem is lehetne a küzdelem.
"Nem vezettünk a határon az egész verseny alatt. Sorozatban kétszer pontokat vesztettünk, de itt bebizonyítottuk, hogy újra harcban tudunk állni a világbajnoki címért, ha egy tökéletes hétvégét teljesítünk, mint itt. Remek, hogy az első Chile-ralit meg tudtuk nyerni. Ez egy nagy kihívást jelentő verseny, ami nagyfokú koncentrációt igényelt, és azt, hogy ne hibázzon az ember. Még az utolsó nap sem volt egyszerű: a két Sébastien keményen nyomta a gázt mögöttem, és az előnyöm nem volt olyan nagy. Leszegett fejjel mentünk előre, és végül a maximális pontot gyűjtöttük a Power Stage-en is. Fontos győzelem volt ez a csapatnak is, hogy a motivációt fenntartsuk és tovább dolgozzunk keményen, az ilyen eredményekkel el lehet ezt érni. Most már előre tekintünk: újra harcban állunk a bajnokságért” – nyilatkozta Tänak a verseny végén.
Ogier feladata az volt a záró napon, hogy maga mögött tartsa honfitársát, Loeb-öt, ami nagy nehezen sikerült is neki, bár a reggeli gyorsasági után az előnye 1,1 másodpercre olvadt. De aztán a két záró pályán ehhez még 6-ot hozzá tudott tenni. A versenyen és a Power Stage-en is a második lett, így ő is sok pontot gyűjtött. Talán megnyerhette volna a Power Stage-et, ha nem durran el egy tűzoltó készülék menet közben az autóban, mert így a szag miatt nem tudott megfelelően koncentrálni a vezetésre. Loeb is elégedett lehet a harmadik hellyel, mivel először vezette murván a Hyundai i20 WRC-t, és idén először állhatott dobogóra.
A negyedik és az ötödik helyen ért célba a két M-Sport Ford Fiesta Evansszel és Suninennel, de több mint egy perccel voltak Loeb mögött. Suninen azért igyekezett, hogy maga mögött tartsa Esapekka Lappit, ami sikerült is neki, részben annak köszönhetően, hogy a Citroën finn versenyzője megpördült az utolsó gyorsaságin egy tempós balkanyarban.
Andreas Mikkelsen lett nagy hátrányban a hetedik, pedig az előző versenyen Argentínában még dobogóra állhatott. Kris Meeke az előző napi borulása után azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megelőzze legalább a WRC2-es autókat, ami sikerült is neki, így a nyolcadik helyen ért célba. De aztán a verseny után kapott egy 60 másodperces büntetést, amiért tiltott helyen szedte ki autójából a borulás után a repedt szélvédőt, így végül csak a 10. lett.
A világbajnokság most visszatér Európába, a következő verseny a Portugál-rali lesz május végén.
Végeredmény, Chile-rali:
1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
3h15m53.8s |
2 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
23.1s |
3 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
30.2s |
4 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m36.7s |
5 |
Teemu Suninen, M.Salminen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
3m15.6s |
6 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
3m45.4s |
7 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
4m39.0s |
8 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
7m33.4s |
9 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
Skoda Motorsport |
Skoda |
7m52.5s |
10 |
Mads Ostberg, T.Eriksen |
Citroen Total |
Citroen |
8m16.1s |
Az egyéni világbajnokság állása:
1 |
Sebastien Ogier |
122 p |
2 |
Ott Tanak |
112 |
3 |
Thierry Neuville |
110 |
4 |
Kris Meeke |
56 |
5 |
Elfyn Evans |
55 |
6 |
Sebastien Loeb |
39 |
7 |
Andreas Mikkelsen |
36 |
8 |
Esapekka Lappi |
34 |
9 |
Jari-Matti Latvala |
32 |
10 |
Teemu Suninen |
30 |