Genfi Autószalon
A Volvo új kombi tanulmánya már a harmadik koncepcióautó a Frankfurtban kiállított Concept Coupé és a Detroitba vitt Concept XC Coupé után, amely az idén októberben érkező XC90-esből hivatott ízelítőt adni. Ahogy az előző kettő, ez is a Volvo új, moduláris, rugalmasan alakítható SPA platformjára épül. Az első szériaautó, amely megkapja ezt, az XC90 lesz, később viszont a 60-as sorozattól kezdve minden új Volvo erre épül majd.
A Concept Estate elegáns külsejénél is izgalmasabb a belseje, amely nagyon hasonló lesz a közeljövő szériagyártású Volvóiban. Talán a Tesla Model S-től vették az ötletet ahhoz, hogy a középkonzolt egy hatalmas táblagép foglalja el, fizikai gombokból csak egy sort alakítottak ki, a képernyő alatt. Itt található a vészvillogó, a play/pause, a hangerőállító, és a szélvédőfűtés gombja.
Ezeken kívül az összes fontos funkciót az érintőképernyőn lehet irányítani, a légkondicionálástól a navigációig. A nagy kijelző össze van kapcsolva a műszereket kivetítő, vezető előtt lévő kisebb kijelzővel.
A táblagépen működnek a megszokott kétujjas műveletek, a szoftvert a Volvo házon belül fejlesztette. „Egy hagyományos tablet nyugodtan lekötheti az ember teljes figyelmét, de egy autóban egész más a helyzet” – mondta a Volvo dizájnfőnöke, Thomas Ingenlath. „Az információnak egyértelműnek és felhasználóbarátnak kell lennie, anélkül, hogy a vizuális hangerőt túl magasra csavarnánk azt kockáztatva, hogy a sofőr nem koncentrál eléggé az útra.”
A tanulmányautó külsejéhez a 70-es években készült Volvo 1800 ES adta az inspirációt, a formát később adaptálni lehet majd a V70-es vagy a V70-as következő nemzedékére. A természetes fával, gyapjúval, bőrrel és fémmel burkolt belső teret a skandináv nappalik ihlették, a biztonsági övek narancssárga színűek. Csak négy ülést helyzetek el a kocsiban, melyek közül a hátsók ledönthetők, hogy bővíthető legyen a csomagtartó.