Autófényezés

Szuper tisztító technológiát használ majd debreceni fényezőüzemében a BMW

2024.08.06.

Egyes fényezőüzemeiben a BMW Group már árammal működő véggáztisztító technológiát alkalmaz. Az új módszernek köszönhetően a fényezőkamrák és a szárítóterek kilépőgázainak hőtisztításához szükséges magas hőmérsékleteket mostantól villamos energiával is elő lehet állítani. Ezzel a sorozatgyártás újabb folyamata mellőzheti a földgáz használatát.

„Az olyan energiaigényes fényezőműhelyi folyamatok terén, mint a járműszárítás és a vízmelegítés, már léteznek földgáz nélkül működő megoldások. Az árammal működő véggáztisztítás így a BMW Group számára az utolsó lépcsőfok ahhoz, hogy a jövőben regeneratív energiával működtethesse fényezőüzemeit” – fogalmazott Michele Melchiorre, a BMW Group sorozatgyártási rendszereket, tervezési folyamatokat, eszközkészleteket és üzemépítési feladatokat koordináló részlegének vezetője.

Az első rendszereket a BMW Group regensburgi gyára és a Kínában működő BMW Brilliance Automotive tesztelte, a vállalatcsoport dingolfingi üzeme pedig már sorozatgyártási rendszerbe is állította az új technológiát. A BMW Group legújabb, Debrecenben épülő gyárának fényezőüzemei is az új módszert alkalmazzák majd.

Az árammal működő regeneratív hőoxidáció (eRTO – electric regenerative thermal oxidation) egy olyan eljárás, amely során gáz- vagy gőznemű anyagokat akár 1000 °C fokos hőmérsékleten égetnek el. A technológia a korábbi módszerekkel ellentétben tisztán villamos energiával működik.

Mielőtt a kéményeken keresztül a légkörbe kerülnének, a fényezőkamrák és a szárítóterek kilépőgázait megtisztítják, hogy a fényezőüzemben használt oldószerek ne károsítsák a környezetet. A gázokat ehhez egy kerámiaágyon vezetik át, amelyek elégetik a bennük található oldószer-maradványokat. A levegőt itt rövid idő alatt nagyon magas hőmérsékletre kell felmelegíteni, amely korábban kizárólag földgázzal volt lehetséges. Az innovatív eRTO technológia azonban most lehetővé teszi, hogy a fényezőüzemek a véggáz tisztításához kizárólag megújuló forrásokból származó villamos energiát használjanak, fosszilis tüzelőanyagok nélkül.

Az eRTO technológiát a fényezőkamra, a szárító fázis és a kémény közé integrálták. A hőenergiát egy lapos, két méter mély kerámiaágy nyeri vissza, ahol a hőmérséklet eléri az 1000 °C fokot, és amely rekuperátorként szolgál. A kerámiát elektromos fűtőpálcák melegítik, és mivel a hő nagy része megmarad, csupán kis mennyiség távozik, a rendszer működtetéséhez mindössze néhány száz kilowatt energia elegendő.

Az eRTO technológia kezdeti tesztjeit a BMW Group regensburgi gyárának fényezőüzemében végezték. Később a folyamatba a BMW Brilliance Automotive Kínában működő, lydiai üzeme is bekapcsolódott, ahol az eRTO technológiát a motorháztető-fényezések szárítórendszere által előállított kilépőgázok tisztítására használják. A BMW Group első európai létesítménye, amely az innovációt sorozatgyártási rendszerbe állította, a dingolfingi gyár, amelynek négy fényezősora közül az első már az új módszer szerint működik. A technológia hamarosan a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának újabb üzemeiben jelenik meg, a Debrecenben épülő új gyár fényezőüzemei például kizárólag eRTO technológiával tisztítják majd a fényezési folyamatok során keletkező véggázokat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....