autópálya
A miniszter leszögezte, hogy van alternatívája a autópálya-koncessziónak, de az nagyon sokba kerül. Az üzemanyagárak emelésén kívül az állam kevesebbet fektetne a Horvát Vasutak (HZ) és a Horvát Autóutak (HAC) infrastruktúrájának fejlesztésébe és az üzemeltetés 40 milliárd kunával többe kerülne.
– Nincs több varázspálcája Horvátországnak – tette hozzá. A miniszter emlékeztetett, hogy péntek, december 12-e az ajánlati határidő a pályázatok leadására. Lapértesülések szerint három nemzetközi cég jelentkezését várják a tenderre: a brit Goldman Sachs Internationalt, az ausztrál-központú Macquari Grouptot és az osztrák Strabagot.
A miniszter kijelentette, azt a pályázót választják, amelyik a legmagasabb árat ígéri. Az autópályák koncesszióba adása csökkentené az ország nettó külföldi tartozását, de az államadóságot is, amely az ország történelmében először 7 százalékkal zsugorodna – írta a lap.
A horvát kormány 2013 júliusában fogadta el a horvát autópályák vállalat (HAC) és a Rijeka autópálya vállalat (ARZ) koncesszióba bocsátásról szóló tervet. Az üzemeltetési pályázatot pedig, még tavaly októberben írták ki.