útépítés
A 3 és fél kilométeres alagút és a hozzá csatlakozó fél kilométeres autópálya 2017 és 2020 között készül el, becsült költsége 250 millió euró. Ennek 44 százalékát Szlovénia, a többit Ausztria, pontosabban Karintia tartomány viseli. A szlovén infrastrukturális minisztérium közlése szerint Ljubljana igyekszik EU-forrásokat szerezni legalább a költségek egy részének fedezésére.
Az új alagút az Alpokhoz tartozó Karavankák-hegység gyomrában létesül. A jelenleg is működő "egycsatornás" alagutat 1991-ben adták át a forgalomnak, ez Szlovénia jelenlegi leghosszabb egyjáratú alagútja. Az új alagúttól azt várják, hogy csillapítani fogja az ezen az autópályaszakaszon megszokottá vált torlódást a nyári hónapokban, amikor szerte Európából vakációzók tízezrei indulnak délre.
Forrás: MTI