Év Magyar Autója
Nemcsak markáns, éles és sportos vonalakat kapott a tavaly megújított (előző generációja hat évig volt a piacon), a törökországi Izmitben gyártott Hyundai i20 , hanem nagyobb (4,04 méter hosszú) és könnyebb lett (alapverziója 1013 kilogramm). Az új i20 5 milliméterrel szélesebb és hosszabb és 24 milliméterrel alacsonyabb lett, miközben a tengelytávja 10 milliméterrel bővült, így négy felnőttnek is kényelmes. Csomagtartója is tágasabb (25 literrel gyarapodott), immár 352 literrel gazdálkodhatunk. A hátsó ülések ledöntésével 1165 literes erősen tagolt puttonyt kapunk, sík padlóra ne számítsunk.
Az i20 a kategória legjobb csatlakozási szolgáltatásait nyújtja, modern kényelmi funkciók mellett. Az immár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is elérhető Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén – csak az előbbit próbáltam , jól működött - a felhasználók a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát - mindezt felár nélkül. A tervezők vizuálisan egységbe foglalták az új, 10,25 hüvelyk képátlójú digitális műszeregységet és a mintegy 8 hüvelykes központi érintőképernyőt (felárt 10,25 hüvelykes is rendelhető, amelyen az osztott megjelenítésnek köszönhetően az érintőképernyő egyszerre több funkciót is képes kiszolgálni). A digitális fejlettséggel együtt a manuális klímával és az olcsó hatású, kopogós műanyagokkal is meg kell barátkoznunk, utóbbiak bántóak, de el kell fogadnunk, hogy ennyi pénzért ezt kapjuk.
Az utastér tágasságával több mint elégedett voltam, különösen az első sorban áll a rendelkezésre bőséges váll- és fejtér. Hátul azért szűkebb a hely, de még így is kényelmesebb és tágasabb, mint az új Yaris. Kezelhetősége kiváló, de ezt a Hyundai autóiban megszoktuk.
A ködlámpa helyén (ez tesztautónkban nem volt, csak a LED-es fényszórók esetén jár) található a nappali menetfény, a hátsó lámpákban felárért kapjuk a fénydiódákat.