Kia
A Kia megmutatta az első hivatalos fotókat a Sorento harmadik generációjáról, amely formailag nem tekinthető forradalminak, de az arányai sportosabbak, mint korábban. 95 mm-rel nőtt a hossz (4780 mm), és 80 mm-rel a tengelytáv (2780 mm), csak a magasságból (1685 mm) csippentettek le 15 mm-t a koreai mérnökök. Természetesen a Kia jellegzetes tigris hűtőmaszkja a Sorentón is megtalálható, a krómozott maszk ezúttal látványos, háromdimenziós gyémántmintás ráccsal készül. Magasabban húzódik az övvonal, hosszabb a motorháztető és vaskosabb a D-oszlop, a tető pedig hátrafelé lejt a sportosabb összhatás érdekében. A dizájnért a Kia koreai formatervező stúdiója felelt, de az európai és a kaliforniai stúdió is bedolgozott.
A belső térről még nem adott ki a Kia, de az elárulta, hogy a kívánságra három üléssorral, tehát hét üléssel is szerelhető kocsi több innovatív megoldást is tartalmazni fog, a középkonzolt például egy nagy érintőképernyő uralja majd. Egyelőre a motorkínálatot sem ismertette még a gyártó, de valószínű, hogy a 2,4 literes négyhengeres és a 3,3 literes V6-os benzinessel, valamint a 2,2 literes, 197 lóerős négyhengeres dízelmotorral forgalmazzák majd a kocsit, Európában lehet, hogy csak az utóbbit vezetik be. A Sorentók történetében először hibrid hajtás is rendelhető lesz, ami benzines-elektromos hajtást takar 2,3 literes, négyhengeres benzinmotorral és villanymotorral.
A Kia állítja, hogy nem csak a Sorento kényelmi szolgáltatásai, és gazdaságossága, de a vezethetősége és biztonsága is sokat fejlődött az elődhöz képest. A kocsi európai változatát az októberi Párizsi Autószalonon mutatják be, az értékesítés várhatóan 2015 első negyedévében kezdődhet meg.