A Jaguar a bemutató dátumán kívül még néhány technikai információt is közölt az XE névre keresztelt legkisebb modelljéről. Azt már korábban tudtuk, hogy a kocsi alumínium karosszériát és egy új, Ingenium névre keresztelt motorcsaládot kap majd, az azonban eddig ismeretlen volt, hogy milyen futómű lesz alatta. Most a Jaguar elárulta, hogy az XE az F-Type sportkocsiból származó kettős keresztlengőkaros első futóműveket kapja meg. Hátul pedig „integral link” futómű vezeti majd a kerekeket, ami állítólag fejlettebb megoldás a sima többlengőkaros rendszereknél, mert a hossz és keresztirányban is merevebb tőle a futómű. A futómű elöl hátul nagyrészt öntött és kovácsolt alumínium elemekből fog állni, hogy csökkentsék a rugózatlan tömegeket.
![](/sites/default/files/u1445/136815673092739149.jpg)
Ez az első Jaguar, amely a legújabb generációs elektromos szervokormányt kapja meg, ez állítólag a kategória legjobb visszajelzéseit adja majd a sofőrnek, miközben a vezetéstámogató rendszerekkel (sávtartó, holttérfigyelő) és a menetdinamika kapcsolóval is képes lesz együttműködni, utóbbi nyilván a rásegítés változtatásának lehetőségét jelenti.
Szintén újdonság az All Surface Progress Control nevű automatikus kipörgésgátló, amelyet a Land Rover terepes tapasztalatai felhasználásával fejlesztettek ki. Ez a rendszer lényegében egy lassú tempónál működő tempomat, amely optimális elindulást és tapadást tesz lehetővé csúszós útburkolaton a hátsókerék-meghajtású autó számára anélkül, hogy a vezetőnek nyomni kellene a lábával a gázt.