rali
Hungarian Police Rallye Team A szerző felvételei
Egyre több versenykategóriában indul az Opel, melyet korábban legendás modellek és pilótákat fémjeleztek: 1982-ben Walter Röhrl nyert rali világbajnoki címet B400-as Asconával, majd Manuel Reuter és a Calibra DTM győzelmei következtek, aztán hosszú csend. 2012-ben beindult az Opel sportgépezete és ahogy Dános András, a márka kommunikációs igazgatója a legújabb modell bemutatóján elmondta, az Astra után bedobták az Adamot, melynek raliváltozatából jut a magyar futamokra is.
Először a hétvégén megrendezésre kerülő 48. Mecsek Rally-n mutatkozik be Hungarian Police Rallye Team Opel Adam R2-ese, Hoffer Zsolt pilótával és a mindössze ötven kilós Szabó Bence navigátorral a fedélzetén. Csak névrokona a navigátornak Szabó Zoltán csapatkapitány és Szabó Krisztián versenymérnök, aki elmondta, hogy jövőre teljes szezonban, vagyis mind a hat magyar bajnoki rali futamon rajthoz állnak és tervezik a jelenleg szlovák tulajdonostól bérelt Adam megvásárlását. Jó alap és ahogy a szériagyártású modell, úgy a versenyváltozat is jól testre szabható.
A 2014-es és az 1975-ös Opel rali autó
Az autót két éve kezdték fejleszteni és a magyar páros először az öt kilométeres pécsi tréningen próbálhatja ki. Az autót természetesen 1,6 literes szentgotthárdi motor hajtja, ezen és a karosszérián kívül pedig mindenben eltér a szériagyártású változattól az 1030 kilogrammos, 3,7 méter hosszú, 1,7 méter széles és aszfalton 1,4 méter magas autón. A 16 szelepes Ecotec teljesítménye 185 LE, forgatónyomatéka 190 Nm. Ötfokozatú Sadev sebességváltót, differenciálzárat, Reiger versenyfutóművet, négy dugattyús Brembo féknyerget és 310 milliméteres első tárcsákat kapott.
A budapesti Auto Palace Opel szalonjában bemutatott Adam R2 mellett állt az 1975-ös rali Kadet, motorházában dupla Weber karburátorral, így jól összevethető volt közel négy évtizednyi sporttechnika.
Közel négy évtizednyi farrész