Detroiti Autószalon
Alighanem a Detroiti Autószalon legnagyobb durranása a Ford új szupersportautója, a GT. A középmotoros kocsi jövőre lesz kapható szinte az egész világon, valószínűleg Európába is jut majd belőle pár példány. Annak a tiszteletére készítették, hogy 1966-ban, tehát pontosan 50 éve a Le Mans-i 24 órás versenyen mind a három dobogós helyen egy GT40-es végzett.
A GT meghajtásáról egy 3,5 literes, ikerturbós V6-os benzinmotor gondoskodik, amelynek teljesítménye kereken 600 lóerő. A hatalmas erő egy hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez. Túlnyomórészt szénszálas műanyagból készül a kocsi karosszériája, amit alumínium vázhoz rögzítenek, hogy minél alacsonyabb legyen a tömeg.
Erősen emlékeztet az új GT remekbe szabott formaterve a 60-as évek legendás Le Mans-i versenyautójára és a 2004-2006 között gyártott előző GT-re is, de sokat modernizáltak rajta. Rendkívül lapos, és széles az autó, a legszebb része talán az elkeskenyedő középső rész az óriási légbeömlőkkel az ajtók mögött. A 20 colos felniken Michelin Pilot Super Sport Cup semi slick abroncsok feszülnek, a keréktárcsák mögött karbon-kerámia féktárcsák lapulnak. A torziós rudas futómű nyomórudas rendszerű, mint az együléses formula autókon, és a magassága állítható, hogy a fekvőrendőrök ne okozzanak gondot. a kocsi aktív aerodinamikai elemekkel, vagyis sebességfüggő, mozgó szárnyakkal is felszerelték.
A felfelé nyíló ajtókon és a széles küszöbön keresztül egy minimalista stílusú, rendkívül sportos utastérbe lehet bejutni, a kétküllős kormányt Alcantara borítja, az üléseket közvetlenül a padlóhoz rögzítették, csak a kormányt és a pedálokat lehet állítani. szabadon konfigurálható a digitális műszerfal, a középen lévő érintőképernyőn már a Sync 3 operációs rendszer fut.
A 2016 végétől megvásárolható GT egyike azon 20 sportos Ford modellnek, amit 2020-ig bemutat a márka nemrég összevont sportrészlege, a Ford Performance. Többek között az új Focus RS-t és a Mustang Shelby GT350-est és az új F-150 Raptort is itt fejlesztik.