szélvédő
Ez a Nissan szervizszakértőinek véleménye – elmondásuk szerint, az egész iparágra vonatkozóan legalább minden ötödik szélvédőn utólagos javítást kell végezni. Ennek oka a gyenge minőségben kivitelezett javítás, illetve az üvegezett felület mögött elhelyezett biztonsági technológiák pontatlan kalibrálása. A mobil szélvédőjavítók ügyfelei gyakran találják magukat az út szélén a szélvédő javítása vagy cseréje után.
A Nissan úgy gondolja, hogy a szélvédőnél található vezetéstámogató technológiák alkalmazásával ez a szám még tovább nő majd – ezt pedig a biztosítótársaságok és az autótulajdonosok pénztárcája is megérzi majd.
A modern szélvédők egyre fontosabb szerepet töltenek be a jármű szerkezetében és biztonságában, hiszen számos intelligens vezetéstámogató rendszer kamerái és érzékelői kapnak helyet az üvegezett felületek mögött. A Nissan járműveinél ez kiterjed a vészfékezési technológiákra, közúti jelzések felismerésére és az intelligens sebességtartó technológiákra, illetve itt kaptak helyet a hőszabályzó, akusztikai, eső- és fényérzékelő funkciók is.
A szélvédőcserék több mint 40%-ánál szükség van a kamerák és érzékelők kalibrálásával kapcsolatos szaktudásra. 10-ből 9 szélvédőcsere valamilyen biztosítási szerződés keretében történik, így az ügyfelek biztonsága és a jármű hibátlan működése szempontjából is alapvető fontosságú a hibátlanul elvégzett javítás és pontos kalibrálás.
Napjainkban az autókon több üveg található, mint korábban bármikor, 2000 óta egy átlagos járművön több mint 15%-kal nőtt az üvegezett felület. Ugyanakkor más szemszögből kevesebb is az üveg, hiszen – a tömegcsökkentés és a CO2-kibocsátás visszaszorításának érdekében – bizonyos esetekben az üveg mindössze 4 mm vastag.
A szélvédő állapotának ellenőrzése gyakorlatilag minden európai piacon bekerült az éves biztonsági átvizsgálás követelményei közé. A Nissan javítóhálózatának technikusai minden szükséges tudással és megfelelő eszközökkel rendelkeznek a csere elvégzéséhez. A biztosító szempontjából is fontos a javítások minősége, következetessége és hatékonysága, hiszen ezek befolyásolják az ügyfelek elégedettségét és a szerződésekkel kapcsolatos költségeket.