Skoda Kodiaq RS
A Skoda bemutatta az új Kodiaq RS sportváltozatát, amely az aktuális Volkswagen Golf GTI EA888 Evo motorját kapta meg 265 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Ezek az adatok 20 lóerővel, illetve 30 Nm-rel múlják felül az előző Kodiaq RS adatait, a gyorsulás ennek köszönhetően 6,5-ról 6,3 másodpercre (hétüléses: 6,4 mp) javult, a végsebesség viszont valamiért 234-ről 231 km/h-ra csökkent.
A Kodiaq sorozat csúcsváltozatát kizárólag Haldex összkerékhajtással, adaptív csillapítású sportfutóművel és hétfokozatú DSG váltóval lehet majd megrendelni 2025 első negyedévétől, a kiszállítások pedig jövő tavasszal kezdődnek. Alapáron jár a kocsihoz a progresszív kormányzás, a LED Mátrix fényszóró, a kulcs nélküli rendszer, a Canton hifi és a Dynamic Sound Boost is. Utóbbi a hangszórókból szintetikus motorhangot játszik be az utastérbe (ki is kapcsolható), mert az akusztikai fóliával bevont oldalablakok miatt amúgy igen csendes lenne az utastér.
A Driving Mode Select üzemmódválasztó szintén szériafelszereltség. Ez lehetővé teszi a vezető számára, hogy válasszon az Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow és Off-Road üzemmódok közül, amelyek mindegyike megfelelő elektronikus lengéscsillapító-beállítással rendelkezik. Amúgy az adaptív futómű 15-féle feszességi beállítást kínál és a szélső értékek között nagyobbak a különbségek, mint korábban, így talán a 20 colos „Elias” könnyűfém felnikkel sem lesz rázós az utazás rossz minőségű aszfalton.
A második generációs Kodiaq RS fényes fekete fényezést kap a hűtőrács keretén, a külső tükörborításokon, az ablakkeretek felső részein, a tetősíneken és a teljes D-oszlopokon. Ez vizuális kapcsolatot teremt a sötétített hátsó oldalablakok és a sötétített hátsó ablak között. A cseh SUV sportos első lökhárítót is kapott, amelynek különböző részei fekete színben pompáznak. Egy másik exkluzív külső részlet a vízszintes fénycsíkkal ellátott hűtőmaszk. A Skoda felirat és a modelljelölés a hátsó ajtón szintén fekete színben pompázik, míg a hátsó lökhárító és az oldalsó küszöbök karosszéria színére vannak festve. A hátsó lökhárító alatt polírozott, rozsdamentes acél kipufogóvégek láthatók, amelyek sportos hangon szólnak.
Természetesen a fékeket a nagy teljesítményhez méretezték, kétdugattyús féknyergek vannak az első tengelyen, és minden tárcsa szellőztetett. A féknyergek pirosra vannak festve, ezzel is hangsúlyozva a cseh SUV sportosságát. A Kodiaq RS nyolc külső fényezésben választható: egy egyszínű és összesen hét metálfényezés, köztük a Bronx Aranymetál. Belül a jó oldaltartású, fejtámlával egybeépített, elektromos mozgatású sportülések mellett háromküllős sportkormányt, piros varrású Alcantara kárpitozást és fémpedálokat is kap az RS.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!