Mercedes
– A vendégeket az est háziasszonya és moderátora, Winkler Nóra köszöntötte, aki esztétikai szempontból, a dizájn felől közelített az autóhoz – írta tudósításában a delmagyar.hu. Őt Rajnai Tamás, a Pappas Autó értékesítési vezetője és szegedi első embere követte, aki beszélt a sikeres múltról és a reményteljes jövőről, köztük a kecskeméti Mercedes-beruházásról is.
Az autóról bővebben Mercedes-Benz Hungáriától érkező Trubacs Tamás beszélt, tőle tudta meg a nagyérdemű, hogy az új E-osztály már a 10. generációnál tart és túl van a 13 millió eladott példányon. – Ez a modell mindig is kiemelkedett a márka történetéből, az E-osztályban jelent meg először az autósvilágban a biztonsági utascella, az ABS-rendszerű fék és újabban a 9 sebességes automata váltó – fogalmazott.
Az autó nem arculatfrissítés, teljesen új modell, új motorokkal, karosszériával és belső térrel – az utóbbi 64 féle színárnyalatban világítható meg. Műszerfala is minimum három van: klasszikus, sport és progresszív beállítást választhat a vezető, hangulatához illeszkedően, köszönhetően a digitális kialakításnak. Az új E-osztály külső formája a mai Mercedes szedánok jellegzetes vonalait ismétli meg, emiatt kívülről nehéz lesz elsőre megkülönböztetni a C- és S-osztálytól.
A kocsi maximálisan okostelefon-barát, így ajtót nyithatunk, motort indíthatunk készülékünkkel. Az E-osztály már nagyon közel van az önvezetéshez, figyeli a környezetét, az előttünk haladókat, a sztráda, az út mindkét szélét és kormányoz is helyettünk, ha úgy érzékeli. A törvények szerint ma még fogni kell a kormányt, de az autó már nagyon sok mindent tud(na) a vezető beavatkozása nélkül is.
Parkolóházban az autóból kiszállva okostelefonunkkal olyan szűk helyre is benavigálhatjuk az új E-osztályt, ahol bajban lennénk az ajtó kinyitásával. (Ilyenkor nem árt olyan autó mellé beállni, amelyik ugyanezt tudja, a kellemetlenségeket és a meghúzásokat elkerülendő.)
A Mercedes régen tudja már az ütközésre való felkészülést, közvetlen a baleset előtt ránk feszíti például a biztonsági övet, stb., de most egy új dimenzióba lépett. A légzsák(ok) eldurranásával járó zaj halláskárosodást okozhat, így néhány tized másodperccel a „becsapódás" előtt bömbölni kezd a zene a hangszórókból, felkészítendő a dobhártyánkat a nagyobb terhelésre.
– Néhány adatot az új kétliteres dízelmotorról is megtudtak a VIP-vendégek – írta a delmagyar.hu –, nevezetesen, 194 lóerős és gyári vegyes fogyasztását négy liter alá lőtték be a mérnökök. Az autó induló ára 11,9 millió forint, természetesen temérdek kényelmi és biztonsági extrával már szériában.