Renault Megane
Az ötajtós és a kombi után a négyajtós karosszériaváltozata is megjelent az új Renault Mégane-nak. Az új szedán úgy néz ki, mint egy mosásban összement Talisman, de ettől még jók az arányai és tetszetősek a részletmegoldásai. Bár a fényszórók ismerősek lehetnek a többi Mégane modellről, profilból mégis teljesen más képet mutat az új családtag: a lapos ívelt tető miatt úgy néz ki, mintha egy négyajtós kupé lenne.
A csomagtartó tisztességes méretű, 508 literes, és az is jó hír, hogy a nyitását már kéz nélkül, láblendítéssel is el lehet érni. Leszámítva a farrészt, a kocsi mindenben megegyezik a Mégane-okkal, így a műszerfal, a padlólemez, és a motorkínálat is azonos. Belül egy 8,7 colos érintőképernyőn keresztül lehet vezérelni az R-Link 2 fedélzeti menürendszert.
A piaci bevezetéskor két benzines és három dízelmotorból áll majd a választék, országtól függően. A legolcsóbb az 1,6-os, 115 lóerős benzines szívómotor lesz, amelyhez a kézi mellett CVT automata váltó is rendelhető. Erősebb és modernebb az 1,2, 130 lóerős literes turbómotor, amelyhez a kézi mellett hétfokozatú dupla kuplungos EDC automata is rendelhető. Dízelből az 1,5-ös 90 és 110 lóerővel, az 1,6-os 130 lóerővel érkezik, mindegyikhez széria a hatfokozatú kézi váltó, de a középsőhöz hatfokozatú EDC-t is lehet rendelni.
Elődjéhez, a Fluance-hoz hasonlóan a négyajtós új Mégane is a törökországi Bursa melletti gyárban készül majd, elsősorban a fejlődő országok számára.