vasút
- Légrugózás szolgálja az utasok kényelmét a dízel és elektromos üzemmódú Citylink Hybrid Tramtrainen, amelyen vécé is van. Ilyen villamos motorvonat fut már a kelet-németországi Chemnitzben - írta a delmagyar.hu. az Index információira hivatkozva.
Szeged és Hódmezővásárhely között is piros-fehér-zöld festésű Citylink Hybrid Tramtrain közlekedhet majd. A hírportál Berlinben szerezte az információit, ahol a napokban ért véget a világ egyik legnagyobb vasúti szakkiállítása, az InnoTrans. A szakági hírek szerint a (Stadler által megvásárolt) Vossloh cég tervezte Citylink szerelvény lehet nálunk a befutó.
A delmagyar.hu megkérdezte erről a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t. – A járművek beszerzéséért a MÁV-Start Zrt. felel – válaszolta Loppert Dániel. A NIF Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, most állítják össze a járműspecifikációt és az ajánlatkérési dokumentációt. Hangsúlyozta, a járműnek alkalmasnak kell lennie a nagyvasúton és villamosvasúti pályán való közlekedésre is.
A döntés azért is nehéz, mert Magyarországon először Szeged belvárosa és Hódmezővásárhely belvárosa között közlekedik majd tramtrain – előreláthatólag 2019-től. A nyolc jármű beszerzésére 10 milliárd forintos keret áll rendelkezésre. A pálya kiépítése 13,2 milliárdba kerül.
– A közbeszerzési eljárás megindításáról a MÁV-Start Zrt. alapítója, a MÁV Zrt. dönt – tájékoztatta a Délmagyarországot az államvasutak kommunikációs igazgatósága. Azt írták, az eljárás megindításához szükség van a Miniszterelnökség Közbeszerzési Felügyeleti Főosztályának tanúsítványára is. A közbeszerzést várhatóan még az idén elindítják.
Szeged és Hódmezővásárhely biztosan nem szavaz arról, hogy milyen tramtrain fut majd a két város között, mert a két önkormányzat csak megfigyelőként vesz részt a bírálóbizottságban. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester a delmagyar.hu-nak elmondta, Szeged az SZKT-n keresztül nem szavazó tagot delegál, és még nem kapott értesítést a bírálóbizottság összehívásáról.