SEAT

Szabó Csaba: negyed százada a SEAT-tal – 2. rész

2017.10.12.

Szabó Csaba  édesapja családi vállalkozását viszi tovább Mátyásföldön – negyedszázada élnek együtt a SEAT-tal. Már 2002-ben megkapták a legjobb márkakereskedőnek járó elismerést a Golden Dealer díjat - tavaly övék lett az első új arculatú szalon Magyarországon.

A legerősebb évünkben 2002-ben egyébként 238 új autó adtak el, akkoriban, illetve a következő két évben volt az országos adat is a csúcson, ami 200 ezer feletti új autót jelentett. Tavaly 45-ös darabszámot teljesítettek, az idei év tervszáma 100 körüli és időarányosan már jobban is állnak, vagyis minden valószínűség szerint dupláznak. (Írásunk 1. részét itt olvashatja.)

Sokáig a családi háznál volt a műhely és a bemutatóterem, az első év alapján azonban elindult a fejlődés. Vettek egy nagy telket 1993-ban, ahol karosszéria műhelyt és vizsgabázist hoztak létre, az gyakorlatilag már nem fért volna el a családi háznál. A mostani telephely telkét 1994-ben vásárolták meg egy felépítménnyel, ami korábban orosz laktanya területén kapott helyet. A méretes bodega egyik felében könyvesbolt, a másikban vegyeskereskedés működött, az acélszerkezet máig hibátlanul szolgál, beletették az anyagot az oroszok.



– Folyamatosan tudtunk fejlődni, nagyon sok programot, közönségtalálkozót, nyílt napot és családbarát eseményt szerveztünk, néha az importőri elvárásokon túl is – mondja Szabó Csaba, hozzátéve, hogy lassan kezdtek kifutni a műhelyből a keleti autók, jöttek a használt nyugatiak, és ez nagyon sok munkát adott nekik.

Az orosz laktanyai bodegából kialakított szalon a 90-es évek végére lett szűk, 1998-ba, megvették a bemutatóterem melletti telket, egy építménnyel, amit műhely céljára átalakítottak. Így lett végül minden egy helyen, az új autó értékesítés, a garanciális és azontúl javítás, a karosszéria műhely és minden, ami a teljes értékű márkakereskedéshez kell. – 1999 májusában beköltöztük az új műhelyben, gyakorlatilag ezzel valósult meg az egy helyen levő klasszikus márkakereskedés, és szervizügyfelek is kulturált körülmények között várakozhattak – mondja Szabó Csaba.

De még nem volt minden készen, 2000 év végétől elkezdték felépíteni az új gyári elvárásoknak megfelelő bemutatótermet – Budapesten elsőként, ami 2001 első negyedévére el is készült. 2002-ben megszerezték a gyári minőségbiztosítási rendszer tanúsítását, vagyis folyamatokat azóta is kontrollált körülménynek között végezik, mind az értékesítés, mind a vevőszolgálat területén.



– Sokakat megelőzve, még az újautó-eladás csúcsidőszakában, 2004-ben már elkezdtünk foglalkozni a flottakezelő cégekkel, mert úgy láttuk, ezek jelentik majd az autóvásárlások tömegét – mondja, hozzátéve, hogy szerencsére ezt elég korán észrevették. – Azért tudtunk fennmaradni, mert nem voltunk tele hitellel, és a javítás mindig is hangsúlyos volt, ahhoz értettünk – szögezi le Szabó Csaba, hozzátéve, ők klasszikus szakmai befektetők ebben az üzletágban. „Mi az ügyfelet nem beszéltünk rá a svájci frankos hitelre, sem 0 százalékos kezdőrészletre, sem a 10 éves futamidőre, és a vállalkozás sem vett fel svájci frankban hitelt.”

Arra is figyeltek, hogy a pénzt folyamatosan visszaforgassák a vállalkozás fejlesztésébe. 2005-ben a lakatos műhely mellé fényezőműhelyt is építettek, Budapesten az első között voltak, akik tisztán vízbázisú festékkel kezdtek el dolgozni. Ügyeltek tehát környezetükre is, ismerik és azóta is töretlenül jó a hírük Mátyásföldön.



2002-ben megkapták a Golden Dealer díjat

A jó hír már korábban sem ismert határokat: 2002-ben megkapták a legjobb márkakereskedőnek járó elismerést a Golden Dealer díjat. Miután eredményesen segítették a Porsche lízing üzletágát, 2007-ben meg is kapták a Porsche Lízing legjobb üzleti partnere díjat. Ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy folyamatosan volt munkájuk, bár a 2008-as válság nálunk is jelentős árbevétel csökkenést hozott. Szerencsére nem volt akkora a zuhanás, mint amekkora az üzletágat sújtotta, s ebben annak is nagy szerepe volt, hogy addigra jelentős tapasztalatokat szereztek a flottakezelők kiszolgálásában. 2010-től azután ismét elkezdett nőni az árbevétel.

Az elmúlt 6-7 év a SEAT helykereséséről, útkereséséről szólt Magyarországon. – Ez idő alatt a magas színvonalú szolgáltatást nyújtó műhelyből éltünk, ami nem előzmény nélküli, hiszen már 2009-ben kaptunk egy kitüntetést a minőségi szervizmunkáért a SEAT-tól az ügyfelek elégedettség alapján – mondja Szabó Csaba, hozzátéve, 2015-re magára talált a márka. Folyamatossá vált a modellfejlesztés, ezáltal nőtt az ismertsége és az értékesítőknek is könnyebb lett a dolga.

2015-ben a SEAT meghirdette a megújulás programját, s ebben úgy vettek rész, hogy 2016-ban elsőként alakították át a bemutatótermüket az új gyári előírásoknak megfelelően, így a mátyásföldi lett az első új arculatú SEAT szalon Magyarországon. Jó sikerült, az ügyfelek is elégedettek a megújult környezettel és ezt portálunk is csak megerősíteni tudja.



– Mivel én technológiapárti vagyok, idén a műhely felújítása került sorra, és elsősorban energetikai korszerűsítés lesz, mini naperőművel – mondja az ügyvezető. Ezt hamarosan szerelik, hőszivattyús lesz a fűtés és a korszerűsítés arra is alkalmat ad, hogy felkészüljenek az elektromos hajtású járművek javítására.

Jelenleg 35-en vannak a legtöbb is csak 38 alkalmazott volt, vagyis nem történtek nagy létszámmozgások a válság miatt. – Tanulókat szoktunk fogadni, jellemzően 10-15 is van nálunk egyszerre, négy ipari iskolával vagyunk szerződve, de tanulmányutakat is szervezünk általános iskoláknak, amiből idén is volt kettő – sorolja egy szuszra az ügyvezető.

Szabó Csabának két fia van, ma 25 és 23 évesek. A nagyobbik, Máté most végez az Óbudai Egyetem gépészmérnöki karán és utána ő is Mátyásföldön fog dolgozni. A kisebb fiú, Bence gazdasági informatikusnak készül a Budapesti Gazdasági Egyetemen, jelenleg az Erste Banknál adatbiztonsági gyakornok.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..