Suzuki Vitara

Suzuki: aki Esztergomba szállít, az a világpiacra szállít

2014.12.06.

Komoly stratégiai váltást hajtott végre a Suzuki: a legtöbb magyar beszállítót foglalkoztató gyártó Esztergomból látja el a világot az S-Cross és az új Vitara modellekkel. Emellett magasabb minőségi- és méretosztályba költöztek át, és népautó helyett flottaautót kínálnak. Az alkatrészek 60 százaléka európai, közülük sok magyar kisvállalkozás terméke.

Az új Vitara gyártása januárban indul, és tavaszra kerül a szalonokba

Míg Ázsiában továbbra is jelen vannak kis, praktikus, olcsó autóikkal, Európában átalakítja a brand-et a Suzuki, és elsővonalas technikával, és a korábbiaknál nagyobb méretű autókkal jelentkezik. Esztergom szempontjából ez azt jelenti, hogy két kis modellt, az SX4-et és a Splash-t elbúcsúztatják, és jövő januárban megkezdik az új Vitara gyártását. A szabadidőautó a C-osztályhoz tartozik, akár a jelenleg is gyártott S-Cross, a korábbi modellpalettából pedig csak a Swift marad. A fenti váltást sok márka végrehajtotta korábban, az 1970-80-as években a Toyota, az ezredforduló táján pedig a koreaiak, és hasonló utat járnak be majd várhatóan a kínai márkák is.

Mindez azt is jelenti, hogy a Magyar Suzuki megtalálta a 2008-as gödörből kivezető utat – mondta el kérdésünkre Krisztián Róbert operatív igazgató. Mivel a magánvásárlók nagy része eltűnt a magyar piacról, az általuk keresett termékeket kivonta a Suzuki. Ráfeküdtek ezzel szemben a flottavásárlókra, őket célozza a két említett C-osztályú modell. Az esztergomiak számítása bevált, októberre elérték, hogy az általuk forgalmazott autók 70 százalékát cégek vásárolták, s csak 30 százalék került a családokhoz. A Magyar Suzuki az idén mintegy 150 ezer gépkocsit gyárt, és a piaci bővülést meghaladó mértékben növekszik.

Nem változott az, hogy a Suzuki továbbra is az alkatrészeinek 60 százalékát az unión belülről, 50 százalékát kifejezetten Magyarországról szerzi be – mondta az operatív igazgató. Elsőkörös beszállítóik száma 75, ezek egyharmada magyar tulajdonban álló, többnyire kis- és középvállalkozás. Ők gyártják a préselt, fröccsöntött műanyag és gumi alkatrészek túlnyomó részét. A második egyharmadot nemzetközi cégek magyar leányvállalatai teszik ki. És végül vannak japán cégek, amelyek kifejezetten a Suzukit követve telepedtek le hazánkban. A magyar cégek közt van többek közt a Rába, amelynek móri gyára csaknem százféle konfigurációban szállít üléseket a Suzukinak. A magyar hozzáadott értéket növeli a gyártáson működő mérnökök tevékenysége, akik az új modellek prototípusainak a végső kimunkálásában működnek együtt a japán fejlesztőmérnökökkel.

A jövő évtől kezdve évente új modellel áll elő a cég – mondta Ryoichi Oura, az esztergomi üzem új vezérigazgatója, aki egyben a gyártásért is felel. Az új export-politikának köszönhetően jelenleg hatvan országba szállítanak, a cél száz nemzeti képviselet létrehozása.

Jámbor Gyula

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....
2024.04.28
A legkisebb Mercedesszel is lehet nagy galibát okozni. ..
2024.04.28
A BBC és az Auto, Motor und Sport szaklap értesülései szerint távozni készül a Forma-1-es....
2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..