Volkswagen

SUV-tanulmány a Volkswagentől

2015.01.12.

A Detroiti Autószalonon bemutatott Cross Coupe GTE tanulmányból két éven belül szériaautó lesz.

A Detroitban bemutatott új Volkswagen szabadidő-autó tanulmány legfontosabb célja, hogy megmutassa, milyen autóra számíthatnak az amerikai vásárlók 2016 végétől, és, hogy a Volkswagen új dizájnirányzatából is adjon némi ízelítőt. A márkától szokatlan megoldás például, hogy a ledes fényszórókat az alumínium hűtőrács lamellái közé szorították be, és ennyire hangsúlyos kerékjárati íveket sem szokott alkalmazni a német márka az autóin.

A hatalmas kerékjáratokat csak 22 colos kerekekkel lehetett megfelelően kitölteni, a szériaautón azért valószínűleg kisebb kerekek lesznek. Mivel az autó nevében ott szerepel a kupé szócska, nem kell csodálkozni azon, hogy a tetővonal hátrafelé lejt, és hogy a csomagtérfedélen egy kis légterelőt is elhelyeztek.

Az ötszemélyes utastér viszonylag egyszerű, letisztult formavilággal rendelkezik, a műszerfal digitális, akár az új Passatban, a légkondicionálót érintésérzékeny vezérlőpanelen keresztül lehet beállítani, a fedélzeti infotainment rendszer 10,1 colos képernyőt kapott.

Az összkerékhajtású kocsi mozgatásáról egy 3,6 literes V6-os szívó benzinmotor és két villanymotor (elöl 54, hátul 114 lóerővel) gondoskodik, a rendszer összteljesítménye 355 lóerő, össznyomatéka 379 Nm. A Cross Coupe GTE 6 másodperc alatt gyorsul fel 97 km/h sebességre, a végsebességét nem árulta el a Volkswagen. A villanymotorokat egy 14,1 kilowattórás, konnektorról is feltölthető lítium-ion akkumulátor látja el árammal, amely a kardánalagútban helyezkedik el, és amely 32 kilométeres hatótávot biztosít tisztán elektromos üzemmódban. Ezen kívül többféle üzemmód választható még a sima hibridtől a sportos hibriden át a terepjárásra optimalizáltig.

Hivatalosan is bejelentették, hogy a Cross Coupe GTE szériaváltozata 7 üléses kivitelben 2016 végétől készül majd a Volkswagen amerikai üzemében, Chattanoogában (Tennessee állam), kizárólag az amerikai piac számára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....
2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....