Volkswagen

SUV-tanulmány a Volkswagentől

2015.01.12.

A Detroiti Autószalonon bemutatott Cross Coupe GTE tanulmányból két éven belül szériaautó lesz.

A Detroitban bemutatott új Volkswagen szabadidő-autó tanulmány legfontosabb célja, hogy megmutassa, milyen autóra számíthatnak az amerikai vásárlók 2016 végétől, és, hogy a Volkswagen új dizájnirányzatából is adjon némi ízelítőt. A márkától szokatlan megoldás például, hogy a ledes fényszórókat az alumínium hűtőrács lamellái közé szorították be, és ennyire hangsúlyos kerékjárati íveket sem szokott alkalmazni a német márka az autóin.

A hatalmas kerékjáratokat csak 22 colos kerekekkel lehetett megfelelően kitölteni, a szériaautón azért valószínűleg kisebb kerekek lesznek. Mivel az autó nevében ott szerepel a kupé szócska, nem kell csodálkozni azon, hogy a tetővonal hátrafelé lejt, és hogy a csomagtérfedélen egy kis légterelőt is elhelyeztek.

Az ötszemélyes utastér viszonylag egyszerű, letisztult formavilággal rendelkezik, a műszerfal digitális, akár az új Passatban, a légkondicionálót érintésérzékeny vezérlőpanelen keresztül lehet beállítani, a fedélzeti infotainment rendszer 10,1 colos képernyőt kapott.

Az összkerékhajtású kocsi mozgatásáról egy 3,6 literes V6-os szívó benzinmotor és két villanymotor (elöl 54, hátul 114 lóerővel) gondoskodik, a rendszer összteljesítménye 355 lóerő, össznyomatéka 379 Nm. A Cross Coupe GTE 6 másodperc alatt gyorsul fel 97 km/h sebességre, a végsebességét nem árulta el a Volkswagen. A villanymotorokat egy 14,1 kilowattórás, konnektorról is feltölthető lítium-ion akkumulátor látja el árammal, amely a kardánalagútban helyezkedik el, és amely 32 kilométeres hatótávot biztosít tisztán elektromos üzemmódban. Ezen kívül többféle üzemmód választható még a sima hibridtől a sportos hibriden át a terepjárásra optimalizáltig.

Hivatalosan is bejelentették, hogy a Cross Coupe GTE szériaváltozata 7 üléses kivitelben 2016 végétől készül majd a Volkswagen amerikai üzemében, Chattanoogában (Tennessee állam), kizárólag az amerikai piac számára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....
2025.02.11
Közép- és Kelet-Európa talán legszebb fekvésű autógyárában 2023-ban 350 ezer Kia személyautó....
2025.02.11
Sok munkával telt a WRC holtszezonja a japánok gyári csapatának, mivel gyorsan kellett reagálni az....
2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....
2025.02.11
A Készenléti Rendőrség Regionális Bevetési Igazgatóság Debreceni Osztályának járőrei szúrták ki azt....