Volkswagen
A Detroitban bemutatott új Volkswagen szabadidő-autó tanulmány legfontosabb célja, hogy megmutassa, milyen autóra számíthatnak az amerikai vásárlók 2016 végétől, és, hogy a Volkswagen új dizájnirányzatából is adjon némi ízelítőt. A márkától szokatlan megoldás például, hogy a ledes fényszórókat az alumínium hűtőrács lamellái közé szorították be, és ennyire hangsúlyos kerékjárati íveket sem szokott alkalmazni a német márka az autóin.
A hatalmas kerékjáratokat csak 22 colos kerekekkel lehetett megfelelően kitölteni, a szériaautón azért valószínűleg kisebb kerekek lesznek. Mivel az autó nevében ott szerepel a kupé szócska, nem kell csodálkozni azon, hogy a tetővonal hátrafelé lejt, és hogy a csomagtérfedélen egy kis légterelőt is elhelyeztek.
Az ötszemélyes utastér viszonylag egyszerű, letisztult formavilággal rendelkezik, a műszerfal digitális, akár az új Passatban, a légkondicionálót érintésérzékeny vezérlőpanelen keresztül lehet beállítani, a fedélzeti infotainment rendszer 10,1 colos képernyőt kapott.
Az összkerékhajtású kocsi mozgatásáról egy 3,6 literes V6-os szívó benzinmotor és két villanymotor (elöl 54, hátul 114 lóerővel) gondoskodik, a rendszer összteljesítménye 355 lóerő, össznyomatéka 379 Nm. A Cross Coupe GTE 6 másodperc alatt gyorsul fel 97 km/h sebességre, a végsebességét nem árulta el a Volkswagen. A villanymotorokat egy 14,1 kilowattórás, konnektorról is feltölthető lítium-ion akkumulátor látja el árammal, amely a kardánalagútban helyezkedik el, és amely 32 kilométeres hatótávot biztosít tisztán elektromos üzemmódban. Ezen kívül többféle üzemmód választható még a sima hibridtől a sportos hibriden át a terepjárásra optimalizáltig.
Hivatalosan is bejelentették, hogy a Cross Coupe GTE szériaváltozata 7 üléses kivitelben 2016 végétől készül majd a Volkswagen amerikai üzemében, Chattanoogában (Tennessee állam), kizárólag az amerikai piac számára.