közlekedésbiztonság

Súlyosbodó alkoholizmus az angol utakon

2022.03.23.

Az ittas vezetés egyre erősödő probléma az Egyesült Királyság közútjain, amin csak egy új közlekedéspolitikai megközelítés segíthet.

A brit Közlekedési Minisztérium (Department for Transport - DfT) legfrissebb kutatási eredményei azt mutatják, hogy egy évtizede nem javult az ittas vezetés okozta halálesetek száma az Egyesült Királyság útjain. A legaggasztóbb, hogy az ittas vezetéssel összefüggő balesetek aránya megnőtt, miközben a forgalom visszaesett a Covid-19 világjárvány megfékezésére irányuló intézkedések első kilenc hónapjában. 2020-ban a halálos kimenetelű balesetek17%-ánál mutattak ki alkoholfogyasztást, míg a korábbi években ez az arány csak 14% volt. Nagy-Britanniában 2020-ban 220 ember halt meg olyan balesetekben, amelyért az alkoholos befolyásoltság is szerepet játszott. Ugyanebben az időszakban 2020-ban 4620 olyan baleset következett be, ahol legalább egy közlekedőnél megállapítható volt a megengedett véralkoholszint túllépése. Ez átlagosan napi 12 balesetet jelent. A balesetek közül a becslések szerint 1070 súlyos baleset volt, ami átlagosan körülbelül 26 súlyos balesetet jelent hetente, és csak kisebb visszaesést jelent a 2019-es 1390-as értékhez képest.

Iszik és nem vezet – ez az egyetlen járható út (kép: AdobeStock, Traffic Technology Today)

Neil Greig, a közlekedésbiztonság fejlesztésében élen járó angol IAM RoadSmart szervezet közlekedéspolitikáért és kutatásért felelős igazgatója megjegyezte: „Bár 2019-hez képest kismértékben csökkent az ittas vezetéssel összefüggő halálesetek és sérülések száma, ha figyelembe vesszük a Covid-19 miatti forgalomcsökkenést, az alkohol szerepe a halálos balesetekben valójában megnőtt. Nincs egyszerű válasz ezeknek a számoknak a csökkentésére, de az IAM RoadSmart úgy véli, hogy a kormánytól sokkal határozottabb intézkedéscsomagra van szükség, beleértve az ittas vezetési határérték csökkentését, a bizonyító erejű helyszíni kontroll alkalmazásának kiterjesztését, valamint célzott megoldásokat az alkoholproblémákkal küzdő járművezetők megsegítésére. A rehabilitációs tanfolyamok működnek, és úgy gondoljuk, hogy az ittas vezetésért elítélteket automatikusan és kötelezően be kell íratni ezekre, nem pedig rájuk bízni a döntés lehetőségét. Az alkoholszontás indításgátlók (alcolock) használatának kiterjesztése, és a súlyos szankciók, mint például a jármű elkobzásának kilátásba helyezése, mind részét képezhetik a probléma egységesebb megközelítésének. Az ittas vezetők egyszerűen nincsenek tisztában a tetteik lehetséges következményeivel, így ezek a számok nem fognak javulni, amíg a közlekedéspolitikai megközelítésen nem változtatunk.”

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

forrás és kép: Traffic Technology Today, AdobeStock

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..
2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....