Subaru
Kezdjük az Imprezával. A Subaru kompakt kocsiját eddig sok vád érte, hogy nem túl izgalmas megjelenésű, a tanulmányautót elnézve az új generációval már nem lesznek hasonló problémák. A 4,4 méter hosszú kompakt kocsi merész formatervvel rendelkezik: az orr-rész látványát a sólyomszemnek hívott, C-alakú fényszórók és a hatszögletű hűtőmaszk határozzák meg, profilból viszont a fény-árnyék vonalak, az emelkedő övvonal, a konvex és konkáv formák keveredése, valamint az összkerékhajtásra utaló, kiszélesített sárvédők vonzzák a tekintetet. A legkevésbé formabontó nézet a hátulnézet, de a divatosan szögletes fényszórók és a karosszériába észrevétlenül belesimuló lökhárító is elismerést érdemel.
A műszaki adatokkal még adós maradt a Subaru, de a márkát ismerve biztosak lehetünk a bokszer benzines és dízelmotorok, valamint a szimmetrikus összkerékhajtás használatában. Csak a méreteket adták meg: az ötajtós Impreza-tanulmány 4,4 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,44 méter magas, a tengelytávolsága 2,67 méter. Egy-két éven belül valószínűleg gyártásba kerül ez az Impreza, vélhetően kevés változtatással.
A Viziv Future tanulmány nem egy meglévő modell következő nemzedékének, hanem egy vadonatúj szabadidő-autónak az előfutára. Az Imprezához hasonlóan nem túl elrugaszkodott a márka új, Dynamic & Solid formanyelvébe illeszkedő dizájn, így szinte biztosak lehetünk benne, hogy hamarosan ezt is gyártani fogják.
Bár nem látszik rajta, ötajtós a meglehetősen szögletes, de így is modern vonalvezetésű karosszéria: az első ajtók hagyományos módon nyílnak, a hátsók viszont tolóajtók, B-oszlop nincs, hogy könnyebb legyen a beszállás.
A Subaru ezzel a modellel kívánja bemutatni, hogy hol tart a modern technológiák kifejlesztésében, ezért a kocsit egy kis turbómotorral ellátott hibrid hajtáslánc mozgatja. Az 1,6 literes benzines bokszer a Levorg motorjának továbbfejlesztett változata, az összkerék-meghajtást pedig kardántengely nélkül, hátra tett villanymotorral valósították meg. Ennélfogva lapos padlólemezt alakíthattak ki, ami jó hatással volt az utastér helykínálatára.
A Viziv Future önmagát is képes elvezetni a fejlett szenzoroknak és kameráknak köszönhetően, és természetesen a parkolást is önállóan végzi.