Subaru

Subaru-sors: szentségtörés vagy menő átalakítás?

2022.03.07.

Nyolchengeres, Lexus-motoros, hátsókerekes szörnyet faragtak egy Subaru Imprezából Dél-Afrikában.

Az autózás iránt szenvedélyesen rajongók táborában külön kasztot képviselnek a subarusok, akiket elsősorban a ralis hagyományok és Colin McRae szellemisége, a mély tömegközéppontot biztosító bokszermotorok utánozhatatlan hangja és a jó tapadást adó szimmetrikus összkerékhajtás terelt a japán márka irányába. A fokvárosi Nolan Andrews is arra vágyott kiskorában, hogy egyszer egy kék Impreza büszke tulajdonosa legyen, és amikor felnőttként végre az anyagi helyzete lehetővé tette, le is csapott egy 2011-es évjáratú, harmadik generációs, négyajtós WRX-re.

Igen ám, de azzal csak a vásárlás után szembesült, hogy Dél-Afrikában kevés a Subaruhoz jól értő szerelő. Ezért döntött úgy, hogy inkább eladja a négyhengeres Subaru bokszert, és vesz egy 4,3 literes, V8-as Lexus-erőforrást (3UZ-FE), Dél-Afrikában ugyanis a Toyoták és Lexusok alkatrészellátása és szervizháttere egyaránt kitűnő.

Természetesen nem volt könnyű a nagy motor beépítése az Imprezába, a művelethez jelentősen át kellett alakítani az első segédkeretet, új olajteknőt kellett felszerelni és a nagyobb méretű hűtőnek is helyett kellett találni az első lökhárító mögött. Bár Andrews a szíve szerint megtartotta volna az összkerékhajtást, végül erre nem volt lehetősége, mert meg kellett volna nyújtani hozzá a karosszéria orr-részét, ami túl nagy munkának ígérkezett. Ezért végül kikerült az első hajtás, a Scoobestiának becézett autó így egyszerű hátsókerék-meghajtású lett. Tovább bonyolította a motorcserét, hogy Andrews nem elégedett meg a nyolchengeres szívómotor 280 lóerejével, ezért a turbósítás mellett döntött.

Eredetileg egy feltöltőben gondolkodott, de aztán kiderült, hogy a kipufogócsövet már nem lehet hátra vezetni, mert nincs hozzá elég hely a váltóalagútban, ezért egy specialista tanácsára hallgatva inkább két kisebb Garrett 35/82 turbót (és két töltőlevegő-hűtőt) vásárolt, amelyektől a kipufogógázt kétoldalt elöl vezették ki a szabadba, az első lökhárítóba vágott nyílásokon keresztül. Úgy vannak beállítva a turbók, hogy szerény, 0,6 bar-os töltőnyomást állítsanak elő, de a V8-as motor így is 369 lóerőt és 485 Nm-t képes leadni, elképesztő szuszogások, durrogások és dohogás közepette.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....
2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....
2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....