Subaru
Májusban a kedvezőtlen időjárás még meghiúsította a Subaru rekorddöntési kísérletét, de júliusban végre sikerült megjavítani a négyajtós autók körrekordját japán márkának. Az Impreza WRX STi Type RA NBR Special 6:57:5 perc alatt tette meg a több mint 20 kilométeres kört a Nürburgring Nordschleifén, ezzel a leggyorsabb négyajtós lett, ami valaha megfordult a híres versenypályán. Ez az idő egyébként jobb a több mint 700 lóerős Lamborghini Aventador SV idejénél, és csak fél másodperccel marad el a Porsche 918 Hybrid Spider idejénél, amely két évig a legjobb szériaautós köridőnek számított.
Aki azt hiszi, hogy ilyen Impreza változatot vehet a legközelebbi Subaru kereskedésben, nagyot téved: az autót a Subaru régi motorsportos partnere, a Prodrive készítette el. A kétliteres bokszermotor közel kétszer erősebb lett a gyárihoz képest, mivel kereken 600 lóerőre nőtt a teljesítménye. Ezt az irtózatos erőt a régi Impreza WRC-ből átemelt félautomata, szekvenciális sebességváltó közvetíti hidraulikus kuplungon keresztül a négy kerék felé, egy váltás a kormányon lévő váltófülekkel mindössze 20-25 ezredmásodpercig tart.
A kocsi aero-csomagja 295 kilogramm leszorítóerőt termel, de a Döttinger Höhe több kilométeres egyenesében megdöntötték a szárnyat (hasonlóan a Forma-1-ben használatos szárnyakhoz), hogy a légellenállás csökkentésével nagyobb végsebességet érhessen el az autó. Természetesen a megerősített futóműről és fékrendszerről, a slick gumikról, valamint a bukócsövezésről sem feledkezett el a Prodrive az autó átalakítása közben.
A rekorddöntéssel a Subaru az Impreza hamarosan megjelenő utcai sportváltozatát, a WRX STi Type RA-t szeretné népszerűsíteni. Ebben az autóban a 2,5 literes turbós bokszermotor 310 lóerőt ad majd le, a tetőt és a szárnyakat szénszálból készítik el, és a megfelelő tapadásról 19 colos BBS felnikre húzott Yokohama abroncsok, a megfelelő lassulásról pedig Brembo fékrendszer gondoskodik majd.