Renault

Stílusos villanyautó-tanulmányként született újjá a Renault 17

2024.09.07.

A francia márka újjáélesztette az 1970-es évek legendás kupéját, új külsővel és nagy teljesítménnyel.

1971-ben debütált 17-es kupé, amely nem volt más, mint a népszerű Renault 12 limuzin kétajtós, sportos változata. Az elsőkerék-meghajtású kupé csak pár apróságban (fényszórók, C-oszlop, ablakok) különbözött a Renault 15-östől, a legerősebb motorja (TS és Gordini változat) egy 108 lóerős 1,6-os szívó benzines volt. Versenyváltozatával Ferjáncz Attila 1976-ban és 1977-ben is magyar ralibajnok lett.

A most bemutatott villanyautó-tanulmány, amely formájában az eredeti 17-est idézi fel, azonban hátsókerék-meghajtású, és két és félszer erősebb az ősénél. A híres francia ipari formatervezővel, Ora Itóval közösen létrehozott restomod a legújabb a Renault újragondolt klasszikusainak sorában, amelyek a retrós dizájnjegyeket modern technológiával párosítják.

A hátsó tengelyhez beépített „e-PT-200kW” villanymotor valószínűleg ugyanaz az egység, amelyet a Renault 2027-től a legerősebb elektromos járműveibe fog beépíteni. Sajnos a francia cég nem közölt részleteket a menetteljesítményekről, csak annyit árult el, hogy jelentősen felülmúlják az eredeti Gordiniét, amely a korabeli teszteken 9,9 másodperc alatt gyorsult fel 0-100 km/órás sebességre.

 

Hiába elektromos az új 17-es, a szénszálas váznak köszönhetően alig nehezebb a réginél: a tömege állítólag mindössze 1400 kg, ami megegyezik a kis akkus, 95 lóerős az új Renault 5 villanyautó tömegével.

A Renault által újragondolt 17-es hasonlóan visszafogott, retro-futurisztikus formavilággal rendelkezik, mint az Opel Manta és a Hyundai Pony kupék közelmúltbeli elektromos tanulmány változatai. Érdekesség, hogy az új, elektromos 17-es ugyanazzal az utastérrel, ajtókkal, ablakokkal, üvegekkel, tömítésekkel és padlóval rendelkezik, mint az eredeti autó, de lényegesen közelebb ül a talajhoz, és 170 mm-rel szélesebb „a jobb úttartás érdekében”.

A 17-es modell védjegyének számító négy kör alakú fényszórót vékony, téglalap alakú, sárga színűre LED-es egységekre cserélték – az 1970-es évek francia örökségnek megfelelően –, a hátsó lámpákat pedig egy vékony, körbefutó csík világítja meg. Az utastér a 70-es években divatosnak számító barna és bézs színekben pompázik, az összes digitális képernyő egy rozettaszerű házban van elhelyezve a minimalista műszerfal tetején.

Egyelőre a Renault nem utalt arra, hogy tervezne sorozatgyártású változatot, de van remény, ugyanis az elmúlt három évben bemutatott hasonlóan retro-futurisztikus Renault koncepciók (4-es, az 5-ös és a Twingo) mind olyan régi modelleken alapultak, amelyeket most elektromos szériaautóként hoznak vissza.

Az R17 Electric Restomod x Ora Ito a Renault standján debütál a jövő hónapban a Párizsi Autószalonon, ahol a cég várhatóan a 4-es elektromos crossover szériaváltozatát is leleplezi.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....
2025.01.14
Igen bátor és ambiciózus jóslatba bocsátkozott a Nio kínai autógyár vezetője, szerinte sok márka....
2025.01.14
Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba....
2025.01.14
Az autósok mezőnyében a katari Nasszer al-Attijah nyerte a keddi kilencedik szakaszt az autósoknál....
2025.01.14
Az elektromos mobilitás folyamatos térnyerésével a nagyfeszültségű akkumulátorok....
2025.01.14
Minden korábbinál több autópálya-matricát vásároltak a közlekedők a tavalyi évre – tudatta a....