Genfi Autószalon
Bár a Sportspace képeit már korábban bemutatta a Kia, a tanulmányautó műszaki adataival egészen mostanáig adós maradt. A piros kombi 4,855 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,425 méter magas, így tökéletesen illeszkedik az Európában D-szegmensként ismert középkategóriába. Elegáns vonalai semmi olyan extrém megoldást nem tartalmaznak, ami ne kerülhetne gyártásba, így alighanem nem tévedünk nagyot, ha kijelentjük, hogy az Optima következő generációja nagyon hasonlóan fog kinézni.
A külső méretekhez képest kifejezetten nagynak számít a 2,84 méteres tengelytávolság, ami tágas utasteret feltételez. Bár a kocsiban csak négy szénszálvázas kagylóülést helyeztek el, a majdani szériaautó természetesen egy hagyományos, ötszemélyes családi kombi lesz.
Az elegáns vonalvezetésű Sportspace legnagyobb különlegessége az egyedi rakodórendszer: a síkfelületű csomagtér padlójába ugyanis 28 darab, forgó fémgolyót építettek be, amelyek a nehéz tárgyak ki és berakodását könnyítik meg. Amikor azonban ráadják a gyújtást, a golyók 3 mm-rel lesüllyednek, így a nehéz tárgyak nem kezdenek csúszkálni a poggyásztérben.
A Kia az új kombijának a mozgatását egy dízel-hibrid hajtásláncra bízta, a belső égésű motor az első kerekeket hajtja meg egy automatikus váltón keresztül. Az 1,7 literes dízelmotor két turbófeltöltő lélegezteti: egy hagyományos, kipufogógázzal hajtott változó geometriájú, és egy elektromos. Utóbbi segítségével ki lehet küszöbölni a turbólyukat, így alacsony fordulatszámról is jól húzhat a kocsi. A dízelmotornak egy hátra beépített villanymotor is segít a hajtásban, a Sportspace ezért ideiglenesen összkerék-meghajtásúvá képes válni, ami gyorsításkor és csúszós útfelületen nagy előnyt jelent. Természetesen alacsony sebességgel, kis távokat akár tisztán elektromos hajtással is meg tud tenni a Sportspace.