Maserati

A Stellantis szerint a marketing okolható a Maserati rossz eladásaiért

2024.09.27.

A cég kézebesítési rátája több, mint 50 százalékkal visszaesett 2024-es év első felében.

A második negyedév végeztével minden cég közzéteszi eladásainak adatait és a Stellantis cégcsoport alatt futó Maserati luxusmárka bizony elég lehangoló számokat produkált 2024 első felében. A tavalyi év ugyanezen időszakában 15 300 kézbesítés történt, azaz ennyi eladott modell került a vásárlók tulajdonába. Az idei évben ez a szám az első hat hónapban csupán 6500 volt. Ez 58 százalékos visszaesést jelent. Mi történt?

Az autóipar nehéz időket él, a vásárlói kereslet és az eladói kínálat egyre inkább úgy tűnik, nem talál közös nevezőt. Az SUV-őrület egyre erősödik, amíg az elektromos autókat nem akaródzik vásárolni, a luxus sportautókról pedig ne is beszéljünk. Pedig a Maseratinak éppen ebben a szegmensben van hatalmas érdekeltsége. Miért nem veszik a gazdagok a luxuskocsikat?

A Grecale az SUV-őrület egyik igen várt modellje volt idén.

Az anyacég Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares szerint a Maserati visszaesése nem a kínálat vagy éppen az árazás miatt van, hanem a biznisz egy másik fontos ága miatt, amit sok cég hajlamos elfelejteni: a marketing. Azt mondta:

A Maseratinál megvannak a jó autóink és a jó technológiáink. Tudunk ajánlani termál [azaz belső égésű] vagy 100 százalékban elektromos luxus sportautókat. Ha az eladások kissé lassúak is jelenleg, ez a marketing kérdése. Minőség tekintetében is sokat javultunk, de most a marketingen kell dolgoznunk. Hiányoznak a célok és a jó vezetés, el kell érnünk a potenciális vásárlókat és a megfelelő üzenetet kell küldenünk a megfelelő módon.

A megszólalás azért érdekes, mert Tavares nemrég még olyan utalásokat tett az olasz márkával kapcsolatban, amelyek arra utaltak, hogy a Stellantis készen állhat teljesen kivonni a forgalomból. „Ha nem termelnek pénzt, lekapcsoljuk őket. Nem engedhetünk meg magunknak olyan márkákat, amelyek nem csinálnak pénzt. Ez ilyen egyszerű.” Tavares egyébként nem pontosan a Maseratira irányuló kérdésre válaszolt ezekkel a szavakkal, hanem az összes Stellantis alá tartozó márkára is gondolt, de a Maserati áll jelenleg a legrosszabbul, ha az elmúlt félévet vesszük figyelembe.

A Maserati nem teljesített jól a 2024-es első félévben.

Összességében a teljes Stellantis-cégcsoport rosszul teljesített, 48 százalékos visszaesés volt tapasztalható az átlagos eladásokban, a kézbesítések 10 százalékkal, a nettó jövedelem 14 százalékkal esett vissza a korábbi év ugyanezen időszakához képest. Az első féléves működési jövedelem 9,2 milliárd dollár volt, 2023-ban viszont 15,4 milliárd dollár volt ez a szám.

Mindezt figyelembe véve igen rosszul áll a Maserati szénája és az, hogy Tavares a marketingcsoportot okolja a rossz teljesítményért, sokat elárul a teljes cég marketingjéről. A márkákról szóló megszólalása után nem sokkal a Stellantis újabb közleményt adott ki, amelyben egy 2021-es ígéretet erősítettek meg újra. Eszerint a cégcsoport mind a 14 márkája marad, ahol van és mindegyiket legalább tíz évig, azaz 2031-ig megtartják. Ez nem csak a küszködő Maserati számára jelent jót, de a hosszabb távon nézve a még rosszabbul álló Lancia és DS Automobilének is, amelyek évek óta visszaeső számokat tudnak csak felmutatni.

A Maserati visszaesése tényleg valamennyire meglepő például a Lanciával ellentétben, mivel az előbbi olasz márka szép eredményeket mutatott fel és a nem is olyan régen megjelent GranTurismo sokkal jobbnak bizonyult és a kritika dicsérte is elődjéhez képest. Hasonlóan nagy elvárások között jelent meg a kompakt Grecale SUV is, amelytől azt várták, hogy felrázza majd a luxus SUV piacot és komoly vetélytársa lesz a Mercedes-Benznek és Porschénak. Sőt, azt is sokan várták – többek között a Stellantis vezetése is –, hogy a Grecale húzónév lesz a Maserati számára, amellyel elérhetik az évi 100 ezres eladott modellszámot.

A GranTurismo igen jól szerepelt a luxus sportautó piacon.

Azonban ezek az elvárások egyelőre nem tűnnek úgy, hogy be is következnek, sőt, mindemellett a gyártó a kiöregedő Quattroporte és Ghibli szedánjai esetében sem siet a frissítéssel. Persze a Stellantis ígérete adott, így 2031-ig biztosítva van a cég és a teljesen elektromos GranCabrio Folgore megjelenésével van remény a növekedő eladásokra.

A Quattroporte és Ghibli modellek sem teljesítenek úgy, mint ahogy azt várta a Stellantis.

A következő lépés az MC20 Folgore bemutatója lesz 2025-ben, amely egy 621 lóerős, sirályszárnyas sportautó. Ezt követi egy nagy SUV 2027-ben, majd egy teljesen elektromos Quattroporte szedán 2028-as megjelenéssel. Hogy mindez megsegíti-e az olasz márka eladásait, kérdéses, mivel ahogy korábban említettem, a Quattroporte például már most nem teljesít jól, így még 4 év várakozás az új modellre lehet, hogy soknak bizonyul, egy újabb SUV pedig már nem biztos, hogy lefér a vásárlók torkán.

Képek forrása: Maserati Press

Forrás: 
Motor1.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.27
A MINI Cooper C jellegzetes egyediségével és stílusával varázsolja el a vezetés szerelmeseit. A....
2024.09.27
Szöveges figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2024. 09. 28. szombat éjfélig....
2024.09.27
A cég kézebesítési rátája több, mint 50 százalékkal visszaesett 2024-es év első felében. ..
2024.09.27
Részletes talajtani vizsgálatokkal tárták fel az M30 autópálya megsüllyedésének okait, és komoly....
2024.09.27
Újabb kísérleti projekt válhat piaci valósággá a Toyotánál, amint az autógyártó házon belüli....
2024.09.27
Maximális, 468 ezer forintos bírságot kapott két gyorshajtó a közelmúltban Siófokon és 8 előéleti....
2024.09.27
Látványos és modern koncepciót mutatott be a Lotus, aminél egyértelműen az Esprit lehetett az....
2024.09.27
A személyzet zöme, köztük a biztonsági egységek egynapos munkabeszüntetést tartanak, ezért törölte....
2024.09.26
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.09.26
A nagykunsági város új mérföldkőhöz érkezett az elektromobilitás terén. ..